جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب : 109144
منبع : ایسنا
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم:

نذر اهدای خون تنها مختص تاسوعا و عاشورا نیست

قم نيوز : معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم عنوان کرد: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های آن از طول عمر کوتاه و مشخصی برخوردارند، توصیه می‌کنیم که شهروندان اهدای خون خودشان را در طول ماه محرم و صفر انجام دهند و نذر خون را به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم:نذر اهدای خون تنها مختص تاسوعا و عاشورا نیست.
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم:نذر اهدای خون تنها مختص تاسوعا و عاشورا نیست.
به گزارش قم نیوز دکتر علیرضا کبیری  ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و شهادت اباعبدلله الحسین(ع)، عنوان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با هدف تامین خون کافی و سالم و حفظ ذخایر خون، پویش نذر خون با "شعار اهدای خون؛ فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در استان قم اجرا می‌گردد.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم، ادامه داد: اولویت پویش نذر خون در سال جاری جذب جوانان و بانوان برای امر اهدای خون است چرا که سرمایه‌های بسیار قابل توجه و مناسبی برای ترویج فرهنگ والای اهدای خون هستند.

وی بیان کرد: در دهه اول ایام محرم سال گذشته نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزارو ۸۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند؛ ۴/۳ درصد از این اهداکنندگان خانم بودند و انتظار می‌رود با اجرای پویش نذر خون در سال جاری تعداد اهداکنندگان خانم و جوانان افزایش پیدا کند.

کبیری اظهار کرد: دو مرکز اهدای خون روح الله واقع در میدان روح الله جنب دبیرستان ماندگار امام صادق همه روزه به جز روزهای جمعه از ساعت ۷ الی ۱۳ و همچنین ساختمان مرکزی واقع در بلوار ۱۵ خرداد جنب اداره اصناف از ساعت ۷ الی ۱۳ و در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تا ساعت ۱۷:۳۰ پذیرای داوطلبین اهدای خون است.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه اهدای خون یک صدقه جاریه است، تصریح کرد: از کلیه مردم درخواست داریم اهدای خون را جزء امور روزانه خود قرار دهند و فراموش نکنند چرا که اهدای خون یک صدقه جاریه است که حداقل جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌ دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های آن از طول عمر کوتاه و مشخصی برخوردارند توصیه می‌کنیم که شهروندان اهدای خون خودشان را در طول ماه محرم و صفر انجام دهند و نذر خون را به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.

کبیری در پایان یادآور شد: در روزهای تاسوعا و عاشورا تنها مرکز اهدای روح الله واقع در میدان روح الله جنب دبیرستان ماندگار امام صادق از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸ فعال و پذیرای عزاداران حسینی است.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcgty9qtak9zq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما