سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 110974

سامانه‌های فناورانه حوزه‌های علمیه تقویت شود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: با تقویت سامانه های فناورانه حوزه‌های علمیه کمک بزرگی به حفظ و توسعه تراث علمی حوزه و عالمان دینی می‌شود.
آیت‌الله علیرضا اعرافی
آیت‌الله علیرضا اعرافی
به گزارش قم نیوز،آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار مدیر مجموعه دانش ‌نیان صدای بهار شامل سه سامانه مدرسه فقاهت، ویکی فقه و کتابخانه مدرسه فقاهت، پس از استماع گزارش مدیر این مجموعه، اظهار داشت: جمع‌آوری درس‌ها و مقاله‌ها علاوه بر حفظ تراث شیعی، زیرساخت‌های طرح‌های دیگر به ویژه هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.

وی افزود: با حفظ «ارتباط سامانه تقریر حوزه و سامانه مدرسه فقاهت» و تقویت آن‌ها، باید تراث علمی حوزه‌های علمیه، حفظ و همان روز در اختیار عالمان سایر کشورها قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به وقف سامانه‌های مدرسه فقاهت، ویکی فقه و کتابخانه مدرسه فقاهت، گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که آماده شده «تعامل همه مجموعه‌های حوزه» با «سامانه مدرسه فقاهت و ویکی فقه» دیده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دسترسی ویکی فقه به گونه‌ای تسهیل شود که هنگام «جستجوی یک موضوع» به پژوهشگر کمک کند که «مصادر»، «سند کامل» و «منابع رجالی سند» را به راحتی ببیند.

وی گفت: ارتباط طرح هدفمندی حوزه با تولید محتوا در مدرسه فقاهت و ویکی فقه برقرار شود تا با استفاده از ظرفیت های طرح هدفمندی و توان اساتید و طلاب، «تولید محتوا» با شتاب بیشتری پیش برود. در این جهت با بخشهای مرتبط مثل فقه معاصر، پژوهش و سامانه محققین، جلساتی برگزار و «تولید محتوا» با ابزارهای مذکور عملیاتی شود.

اعرافی در مورد کارهای انجام شده، گفت: برای بخش‌های مرتبط با هوش مصنوعی پروژه‌هایی تعریف شود (مثل ترجمه تقریرها از فارسی به عربی).

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآور شد: با تقویت سامانه‌های فناورانه حوزه‌های علمیه کمک بزرگی به حفظ و توسعه تراث علمی حوزه و عالمان دینی می‌شود.
https://qomnews.ir/vdcjayevxuqevhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما