يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 111046

طلوع دوباره کاراته قم در آسیا پس از ۲۵ سال

قم نيوز : با حضور امیر مهدی‌زاده، مرتضی نعمتی، محمود نعمتی و علیرضا کتیرایی، کاراته قم در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ چهار نماینده قدرتمند خواهد داشت که تکرار این اتفاق پس از ۲۵ سال نویدبخش بازگشت روزهای طلایی کاراته در این استان است.
کاراته استان قم
کاراته استان قم
به گزارش قم نیوز،پس از گذشت ۲۵ سال، کاراته استان قم بار دیگر به شکوفایی رسیده است. حضور پرشمار کاراته‌کای قمی در مسابقات قهرمانی آسیا، نشان از احیای دوباره این رشته ورزشی در استان و تلاش‌های مستمر ورزشکاران و مربیان قمی دارد. این موفقیت بزرگ، نتیجه سال‌ها تمرینات سخت و پشتکار ورزشکاران و دلسوزی مربیان است که سبب شده تا علاقه مندی و انگیزش دوباره ای در بین نسل جوان و نوجوانان نسبت به این رشته رزمی پرطرفدار ایجاد شود.

تیم ملی کاراته بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران با چهار نماینده از استان قم، آماده رقابت در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته بزرگسالان آسیا ۲۰۲۴ در شهر هانگژو چین است.

تیم ملی کاراته بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران در اواخر شهریورماه عازم مسابقات قهرمانی کاراته آسیا ۲۰۲۴ در کشور چین خواهد شد. دراین‌بین، استان قم در این دوره از مسابقات ۴ نماینده خواهد داشت و این اتفاق مثبت مجدداً پس از ۲۵ سال رقم خورد، آخرین حضور پر تعداد کاراته کاهای قمی در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال ۱۹۹۹ میلادی در کشور سنگاپور بود که با درخشش قهرمانان نامدار کاراته استان قم همراه بود و پس از ۲۵ سال بار دیگر استان قم در مسابقات قهرمانی کاراته آسیا ۴ نماینده خواهد داشت که هم اکنون به همراه تیم ملی در آکادمی ملی المپیک در استان تهران اردوی خود را سپری می‌کنند.

امیر مهدی‌زاده قهرمان نامدار جهان در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، مرتضی نعمتی و محمود نعمتی دو قهرمان جوان و خوش‌آتیه استان در ترکیب کومیته تیمی به همراه استاد علیرضا کتیرایی طلایه‌دار قاره آسیا که به‌عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان می‌باشد، نمایندگان کاراته استان قم در مسابقات قهرمانی کاراته آسیا خواهند بود.
با پایان‌یافتن زمان ثبت‌نام بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که از ۳۰ شهریورماه در شهر هانگژو چین برگزار می‌شود، ۳۶۷ کاراته‌کا با هم به مبارزه می‌پردازند. از این تعداد، وزن ۶۷- کیلوگرم مردان که امیر مهدی‌زاده از استان قم به‌عنوان نماینده کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارد، با ۲۶ شرکت‌کننده شلوغ‌ترین و اوزان ۶۸+ کیلوگرم زنان و ۵۵- کیلوگرم مردان خلوت‌ترین اوزان در این مسابقات هستند.

در این میان، تیم ایران با ترکیب کامل و با ۲۶ ورزشکار در این پیکارها حاضر است و پس از آن تیم‌های ژاپن و چین به ترتیب با ۲۴ و ۲۲ کاراته‌کا بیشترین سهم شرکت‌کننده را دارند. کشورهای کره شمالی، اندونزی و تاجیکستان هم هر کدام با یک کاراته‌کا در این آوردگاه حضور دارند، این مسابقات تا یک مهرماه ادامه دارد.

گفتنی است پیش‌ازاین در سال ۱۹۹۹ میلادی در کشور سنگاپور استان قم ۳ بازیکن داشت که مجید عبدالحسینی، علیرضا کتیرایی و مهدی عموزاده به سرمربیگری استاد غلامرضا دباغیان، در سال ۲۰۰۵ میلادی تیم ملی کاراته کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ماکائو با حضور مجید عبدالحسینی و مهدی عموزاده به‌عنوان بازیکن و سرمربیگری استاد غلامرضا دباغیان و در سال ۲۰۱۲ میلادی تیم ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ازبکستان با حضور سعید علیپور و ناصر نجفی به‌عنوان بازیکن با هدایت استاد غلامرضا دباغیان و مربیگری استاد علیرضا کتیرایی در مسابقات قهرمانی کاراته بزرگسالان آسیا حضور داشته‌اند.

حالا پس از ۲۵ سال، کاراته قم بار دیگر ۳ بازیکن در بدنه تیم ملی کاراته بزرگسالان دارد و علاوه‌برآن علیرضا کتیرایی قهرمان سال‌های نه‌چندان دور کاراته استان قم نیز به‌عنوان مربی همراه تیم ملی عازم مسابقات قهرمانی کاراته آسیا در کشور چین خواهد شد.

با توجه به موفقیت‌های اخیر، انتظار می‌رود که مسئولین و دست‌اندرکاران ورزش استان قم، حمایت‌های خود را از رشته کاراته افزایش دهند. ایجاد امکانات و زیرساخت‌های بهتر، برگزاری مسابقات و اردوهای تمرینی بیشتر، شناسایی و پرورش استعدادهای جدید و همچنین حمایت مالی از ورزشکاران، می‌تواند به توسعه بیشتر کاراته در قم کمک شایانی کند.
https://qomnews.ir/vdcay6n6i49n6w1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما