قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه با محکومیت جنایت جنون‌آمیز و ذلیلانه و حملات گسترده موشکی رژیم منحوس و تروریست صهیونیستی در لبنان، گفت: برای همدردی و اعلام همبستگی با مردم شریف لبنان و حزب‌الله سرافراز و مقاومت و بر اساس نظر مراجع عظام تقلید و شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، حوزه قم و حوزه‌های علمیه فردا چهارشنبه تعطیل اعلام می‌شود.
حوزه‌های علمیه سراسر کشور در همبستگی با ملت لبنان روز چهارشنبه تعطیل شد
به گزارش قم نیوز،از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز چهارشنبه در پیامی، بیان کرد: جنایت جنون‌آمیز و ذلیلانه و حملات گسترده موشکی رژیم منحوس و تروریست صهیونیستی در لبنان عزیز که موجب شهادت و مجروحیت جمع کثیری از مردم بی‌دفاع گردید در ادامه یک سال قتل، خونخواری و ویرانی در غزه مظلوم مقتدر موج انزجار و خشم ایمانی را در جای‌جای دنیای اسلام و در بین همه آزادگان عالم به همراه داشته است.

پیام حاکیست:‌ در این میان شهادت برخی از فرماندهان پر افتخار و رزمندگان حزب‌الله و فضلا و اساتید حوزه‌های علمیه لبنان بر درد و تاسف این مصیبت بزرگ افزوده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌است:‌ این فاجعه دردناک را به محضر امام‌زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه قم و نجف و خصوصاً عموم مردم و حوزه‌های علمیه لبنان و حزب‌الله قهرمان و غیور و دبیرکل محبوب آن علامه مجاهد سید حسن نصرالله تسلیت عرض می‌نمایم.

اعرافی دراین پیام آورده‌است:‌ رژیم کودکش صهیونیسم، هر زمان در میدان از رزمندگان و نیروهای مقاومت شکست می‌خورد با به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع، عقده‌گشایی می‌کند که نشان از زبونی و پستی این رژیم نامشروع دارد. بار دیگر همه جهانیان با همه وجود فهمیدند که این رژیم جنایت‌کار به هیچ یک از موازین انسانی، دینی، شرعی و بین‌المللی پایبند نبوده و جز قتل و غارت، ظلم و تعدی، بی‌اخلاقی، رذالت و خون‌خواری، راه دیگری را نمی‌شناسد و تنها راه مقابله با آن مقابله و جهاد و مقاومت تا نابودی کامل آن و رهایی بخشی همه بشریت از این جرثومه فساد است.

پیام حاکیست: مبنا و مسلک حوزه‌های علمیه در این مسیر الهی، آیات شریف قرآن و سیره پیامبر مکرم اسلام و اهل‌بیت مطهر (ع)، آموزه‌های امامین انقلاب و مراجع عظام تقلید است که همان صراط عزت، حکمت و مقاومت و شهادت و حفظ کیان اسلامی و انسانی است.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌است:‌ حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و لبیک‌گویی به ندای حکیمانه و عزتمندانه مراجع عظام تقلید و حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی در دفاع از مردم و مقاومت لبنان و فلسطین، حمایت همه‌جانبه خود را از ملت عزیز لبنان و مقاومت اسلامی سرافراز حزب‌الله و ملت فلسطین و غزه مقاوم و همه جبهه مقاومت اعلام می‌دارد و همه سیاست‌مداران و علما و نخبگان دنیای اسلام و آزادگان جهان را به مقابله با رژیم صهیونیستی، تحریم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی آن و دفاع از انسانیت و عدالت فرامی‌خواند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرده‌است:‌ از عموم دولت‌های اسلامی و علمای اسلام انتظار می‌رود در این ایام منسوب به نبی مکرم اسلام و وحدت اسلامی، ضمن ایفای نقش جدی‌تر در امت‌سازی اسلامی، برای محو کامل غده سرطانی صهیونیستی با محور مقاومت همکاری و تلاش نمایند .

پیام حاکیست:‌ بدون تردید هرگونه سستی در این زمینه خشم خداوند و مردم مسلمان را در سراسر جهان در پی خواهد داشت و آثار آن دامان حکام این کشورها را می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ، ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دیروز (دوشنبه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و همچنان ادامه دارد به طوری که بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت لبنان، تعداد شهدا به ۴۹۲ نفر و مجروحان به حدود ۱۶۴۵ نفر افزایش یافته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان ۳۵ نفر از این شهدا کودک و ۵۸ نفر از آنها زن هستند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح دیروز عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات امروز حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.
https://qomnews.ir/vdcf1ydyvw6dyxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما