قم نيوز : مدیر ستاد دیه قم گفت: سال گذشته و نیمه نخست امسال با رضایت اولیای دم، هشت محکوم به قصاص نفس در این استان از پای چوبه دار نجات یافتند.
هشت محکوم به قصاص نفس در قم با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافتند
به گزارش قم نیوز،رضا مرادی پور روز چهارشنبه افزود: سال گذشته ۶ مورد و امسال نیز ۲ مورد بخشش صورت گرفت که هر ۲ مورد اخیر در ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) و با مساعدت دادستان و همکاری انجمن حمایت زندانیان استان انجام شد.

وی اضافه کرد: کمیته صلح و سازش ستاد دیه با هدف اخذ رضایت محکومین به قصاص در سال ۱۳۹۷ تشکیل شد که از زمان راه‌اندازی تاکنون، ۵۷ مورد اخذ رضایت محکومان به قصاص صورت گرفته‌است.

عضو کمیته صلح و سازش بیان کرد: این کمیته متشکل از مدیر ستاد دیه، معاون دادستان، دادیار شعبه اول اجرای احکام کیفری و مددکار زندان می‌باشد که با حمایت‌های ویژه و رهنمودهای دادستان دادسرای عمومی و انقلاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غریب فعالیت می‌کند.

وی گفت: اسامی زندانیان محکوم به قصاص که اخلاق و رفتارشان مورد تایید مسوولان زندان و از عملکرد گذشته خود پشیمان باشند در این کمیته مطرح می‌شود.

مرادی پور تصریح کرد: کمیته صلح و سازش فقط از باب اصلاح ذات البین، با تشکیل جلسات متعدد با اولیای دم پرونده‌های محکومین به قصاص، پیگیر اخذ رضایت می‌باشد.

وی تاکید کرد: کمیته، پیگیر مصالحه بوده و با توجه به اساسنامه ستاد دیه، به این قبیل از محکومان هیچ‌گونه کمک مالی نمی‌کند.

در سال ۹۷ تعداد ۹ فقره، سال ۹۸ تعداد ۷ فقره، سال ۹۹ تعداد ۱۷ فقره، سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ فقره و سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ فقره رضایت از اولیای دم گرفته شده‌است.

 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcgyq9quak9qz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما