جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 111177
امام جمعه قم:

علت هجرت غایی حضرت معصومه (س) تحقق نظام اسلامی بوده است

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: حضرت معصومه(س) به گونه ای زیستند که برای همه عصرها و نسل ها الگوی نمونه زیست عفیفانه و سازنده تمدن اسلامی هستند و علت هجرت غایی آن حضرت نیز تحقق نظام اسلامی بوده است.
امام جمعه قم
امام جمعه قم
به گزارش قم نیوز،آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: شهیدان سید حسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی ثابت کردند هم می‌توان ملی‌ترین و هم امتی ترین چهره‌ها در بین کشور خود و ملل اسلامی شد.

وی گفت: این عزیزان پس از شهادت خودشان نه تنها در امت اسلام، بلکه در دنیا شناخته تر شدند و مظهر تلاش و تدبیر و کار خستگی ناپذیر بودند و اهل دیده شدن نبودند اما امروز دنیا اقدامات آنان را به نظاره می‌نشیند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در شهادت حاج قاسم، شهید رئیسی و شهید نصرالله به موضوع مکتب محوری شخصیت این عزیزان تاکید کردند که باید شهیدانه فکر کرد و شهیدانه معتقد شد و شهیدانه زندگی کرد و انسان با این گونه عمل کردن می‌تواند متمسک واقعی به قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشد.

امام جمعه قم با تبریک ولادت امام حسن عسکری علیه السلام گفت: امام حسن عسکری علیه السلام حسن ختام حیات طیبه انسان ۲۵۰ ساله است و آن حضرت موضوع رجوع به فقها را برای آمادگی جامعه اسلامی در زمان غیبت مطرح کردند و امام راحل بر اساس همین رهنمون امام حسن عسکری علیه السلام نهضت خود را آغاز کرد.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت در پیش بودن ایام شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی محقق و متخصص تاریخ اسلام و تشییع در یکی از آثار خود می‌نویسند حضرت معصومه سلام الله علیها در رأس یک قافله ۲۲ نفری برای دیدار حضرت رضا علیه السلام رهسپار ایران و وقتی به ساوه رسیدند با مأموران حکومتی درگیر شدند و بسیاری از افراد قافله به شهادت رسیدند و حضرت نیز بیمار شدند و برخی‌ها معتقدند آن حضرت در ساوه به دست مزدوران حکومت عباسی مسموم شدند و با آن حالت بیماری وارد قم شدند و در نهایت به شهادت رسیدند.

امام جمعه قم ابراز کرد: الگوگیری و تاسی همه به خصوص بانوان به آن حضرت مهم است و بانوی کرامت الگویی برای همگان هستند و آن حضرت به گونه‌ای زیستند که برای همه عصرها و نسل‌ها الگوی نمونه زیست عفیفانه و سازنده تمدن اسلامی هستند و هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها علت غایی دارد و آن هم تحقق نظام اسلامی بوده است.
https://qomnews.ir/vdcfeydyew6dyya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما