چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 136
استاندار قم:

قم بايد پيشگام توليد نرم افزارهاي آموزشي دركشور باشد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت:باتوجه به ظرفيت هاي علمي استان، قم بايد در عرصه توليد نرم افزارهاي آموزشي استاندارد و منطبق با آخرين يافته هاي علمي ، پژوهشي براي نيازهاي آموزشي كل كشور پيشگام باشد.
قم بايد پيشگام توليد نرم افزارهاي آموزشي دركشور باشد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمين 'محمد حسين موسی پور' در جلسه شورای آموزش و پرورش قم اذعان کرد: رونمايی از چهار نرم افزار جديد آموزشی درقم ، نشان دهنده آن است كه استان توانمندی های فراوانی برای تحقق اين امر را دارا می باشد.

وي در ادامه با اشاره به در پيش بودن آغاز سال تحصيلي جديد، بر لزوم برنامه ريزی و پيش بينی تمهيدات لازم براي اين ايام تأكيد كرد.

وي با اشاره به فرا رسيدن ماه مهر و عطرآگين شدن فضای كشور و قم به عطر مجاهدت در راه علم و كسب دانش اظهار داشت: روزهاي آغاز سال جديد تحصيلي از جهات مختلف داراي اهميت بوده و لازم است همه دستگاه ها، آموزش و پرورش را در ايجاد فضا و محيطی سرشار از شور و نشاط و بالندگی و اشتياق به تعليم و تربيت كمك كنند.

استاندار قم ضمن تاكيد بر نظافت و آراستگی فضای داخل و محيط پيراموني مدارس، توجه به بهسازی و نوسازی تجهيزات آموزشی و ترميم آسفالت و زمين هاي ورزشی در مدارس را مهم و ضروری خواند و گفت: بخشی از اعتبارات آموزش و پرورش، بايد به اين سمت سوق داده شوند.

موسی پور به اقدامات صورت گرفته در زمينه تجهيز مدارس استان به تجهيزات و امكانات كمك آموزشی اشاره كرد و گفت: بر اساس تفاهم انجام شده بين استان و مركز، امسال ۲۵۰ مدرسه استان به تجهيزات كمك آموزشی و امكانات جديد مجهز خواهند شد.

استاندار قم با تاكيد بر لزوم نظارت جدی بر نحوه تامين و توزيع اقلام ضروری مدارس، بررسی نيازهای دانش آموزان محروم و بی بضاعت و برنامه ريزی براي توزيع هدفمند و عادلانه كمك های خيرين و نهادهای حمايتی به اين بخش را خواستار گرديد.

موسی پور جلب مشاركت های مردمی را از جمله وظايف و اهداف شوراهای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: براي تامين نيازهای آموزش و پرورش بايد برنامه ريزی هاي لازم براي استفاده هر چه بهتر از كمك و مشاركت های مردمي صورت گيرد.

استاندار قم با اشاره به نقش مؤثر نظام تعليم و تربيت در تقويت و تعميق هويت ديني اعتقادي دانش آموزان، بر ضرورت استفاده از آموزه هاي دينی و آيات و روايات در متون آموزشی در جهت رسيدن به اين هدف مهم تاكيد كرد.

در اين جلسه چهار نرم افزار جديد آموزشی كه براي نخستين بار در كشور در استان قم توليد شده، رونمايی شد.

اين نرم افزارها در زمينه آموزش مكانيك خودرو، صنايع شيميايی و آموزش احكام شرعی دانش آموزان مقطع ابتدايی و راهنمايی است كه با توافق صورت گرفته با مسؤلان آموزش و پرورش، امسال در مدارس سراسر كشور توزيع خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd290f6yt0s.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما