قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم در دیدار با شهردار قم گفت: هیچ دستگاهی مثل شهرداری نمی تواند در توسعه مخابرات نقش آفرین باشد.
به گزارش قم نیوز، مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم صبح امروز در دیدار با محمد دلبری شهردار و جمعی از مدیران شهرداری گفت: امروزه فن آوری مخابرات و مدیریت شهری و توسعه این فن آوری اطلاعات به یک ضرورت تبدیل شده است.
دهناد افزود: اگر مدیریت شهری می خواهد در پایان کار، کارنامه موفقی از خود به جای بگذارد، ناگزیر است در راستای خدمت رسانی و رفاه شهروندان وکیفیت خدمات وکاهش هزینه ها از فن آوری نوین استفاده نماید.
وی با اشاره به اینکه امروزه در مدیریت شهر حذف مخابرات عملا امکان پذیر نیست؛ اذعان داشت: با حذف این نکته مشکلات عدیده ای در کشور بوجود خواهد آمد.
وی افزود: در بررسی های به عمل آمده در مورد توسعه فن آوری مخابرات به این نتیجه رسیدیم که هیچ دستگاهی مثل شهرداری در توسعه مخابرات نمی تواند ما را یاری نماید.
مهندس دهناد گفت: شرکت مخابرات در سال۹۱با تعاملی که با مجموعه شهرداری برقرار نمود، توانست در سال گذشته بیش از ۲۸هزار مورد تلفن ثابت به شهروندان واگذار نماید.
وی اظهار داشت: بیش از ۱۶میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در بخش تلفن ثابت و فیبر نوری در سال گذشته داشتیم، در حالی که در سال های گذشته کل سرمایه گذاری ما با تمام تلاشی که انجام داده ایم ۵.۸دهم میلیارد تومان بوده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری نمودند؛ تصریح کرد: امسال سال صرفه جویی برای کم کردن هزینه ها می باشد و ادارات با تعاملات بیشتر از گذشته و استفاده از فن آوری می توانند برای صرفه جویی اقتصادی گامی موثری بردارد.
وی با اشاره به تعامل خوب مخابرات و شهرداری در راستای عمران و آبادانی شهر قم، افزود: سعی داریم با توجه به ظرفیت شهرداری به همه دستگاه ها سرویس دهی مناسب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه امسال شرکت مخابرات در انتخابات الکترونیک حضوری فعال دارد؛ اذعان داشت: این امر با تعاملاتی که شهرداری با مخابرات دارد و همچنین فضایی که شهرداری در شهر ایجاد کرده است محقق و امکان پذیر است.
دهناد با بیان اینکه کارهایی خوبی در شهر قم با همکاری مخابرات و شهرداری انجام شده است؛ عنوان داشت: تمام مراکز ما صد در صد متصل و مجهز به فیبر نوری شدند و در سال گذشته بیش از ۱۵۰هزار تلفن همراه به مشتریان واگذار شد و ۴۵دستگاه اجرایی شامل مجموعه ادرات و بانک ها و دانشگاه ها و مراکز آموزشی متصل به فیبر نوری شدند و در حال حاضر بیش از۳۶۰مدرسه از خدمات دیتا و اینترانت استفاده می کنند.
وی در بازدید شهردار قم از مرکز۱۱۸اظهار داشت: تعداد ۶۱پاسخگو در اتاق های ۱۱۸بصورت شبانه روزی در خدمت شهروندان گرامی هستند و این مرکز سالیانه حدود ۱۸میلیون پاسخگویی دارد و هزینه نگهداری از ۱۱۸سالانه بالغ بر یک میلیارد تومان می باشد.