شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : 18780
شهردار قم:

قم در عرصه چاپ و نشر دینی در سطح بین المللی پیشتاز است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: قم در عرصه چاپ و نشر علوم دینی در سطح ملی و بین المللی پیشتاز است و بر همین اساس باید تلاش های بیشتری شکل بگیرد.
قم در عرصه چاپ و نشر دینی در سطح بین المللی پیشتاز است
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در شهری مانند قم اظهار کرد: قم جایگاهی بسیار بالا در سطح بین المللی دارد و لازم است اقدامات مناسبی برای تبدیل قم به شهر شیعی انجام شود.
 
شهردارقم با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر لزوم پیشرفت قم در همه ابعاد افزود: آینده‌ای روشن را برای چهره فرهنگی قم متصور هستیم و امیدواریم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با کیفیت و کمیتی بیش از سال‌های گذشته، گامی عملی در راستای تحقق این اهداف است.
 
وی با اشاره به اینکه قم نیازمند مکانی برای برپایی نمایشگاه‌های دائمی محصولات فرهنگی بالاخص کتاب است تصریح کرد: یکی از بهترین پیشنهادها، جانمایی چنین فضایی در پیوست فرهنگی بلوار پیامبر اعظم(ص) است و بر همین اساس مجموعه مدیریت شهری قم در این مسیر یاری‌گر و همراه اهالی فرهنگ و هنر است.
 
دلبری با تاکید بر اینکه اینکه قم در عرصه چاپ و نشر دینی در سطح ملی و بین المللی پیشتاز است خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به هدف اصلی خود یعنی تبدیل شدن قم به پایتخت فکری و فرهنگی جهان تشیع دست یابیم باید رتبه قم را در حوزه نشر کتاب‌های دینی بیش از اینها ارتقا دهیم.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر امروز در جایگاه نخست ایران هستیم باید گوی سبقت را از دیگر شهرها و کشورهای جهان اسلام برباییم و قم را به قطب تولید و نشر کتاب‌های دینی در میان همه کشورهای اسلامی و چه بسا در جهان تبدیل کنیم.
 
شهردار قم با اشاره به اینکه مجتمع ناشران محلی است برای نشر کالاهای فرهنگی کشور عنوان کرد: افزایش تعداد ناشران که در نتیجه افزایش فضای نمایشگاهی صورت گرفته نویدبخش حضور تعداد بیشتری از اهالی فرهنگ و اندیشه و نیز عناوین گسترده‌تر در نمایشگاه‌های بعدی است.
 
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها مکانی هستند برای مقایسه کیفیت‌ها و کمیت‌ها و آنچه در نهایت مخاطب را بر آن می‌دارد که کالایی فرهنگی را در سبد خرید خود قرار دهد؛ نتیجه‌گیری از همین مقایسه‌هاست خاطر نشان کرد: مردم قم می‌توانند در فضایی نزدیک به مرکز شهر و متناسب با شأن و جایگاه کتاب، به بازدید از غرفه‌های نهمین نمایشگاه استانی کتاب قم بپردازند.
 
دلبری تصریح کرد: همکاری و هماهنگی اتحادیه ناشران و مجموعه مدیریت شهری برای ساخت این مکان تجربه‌ای ارزشمند را در اختیار همه برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران گذاشته است.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcdz50f.yt0jj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما