دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 18811
فرمانده انتظامی قم:

طرح مکنا سبب کاهش جرائم در قم می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم گفت: اجرای طرح مکنا سبب کاهش جرائم و افزایش رضایتمندی شهروندان می شود.
طرح مکنا سبب کاهش جرائم در قم می‌شود
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی پایگاه خبری پلیس،سردار کاظم مجتبائی فرمانده انتظامی استان قم در جلسه طرح مکنا اظهار کرد: مکنا یا مدیریت کیفیت نیروی انتظامی به عنوان ابزاری برای اعمال روش‌های نوین مدیریتی است که سبب یادگیری مضاعف و تعالی بخشیدن سازمانی را به دنبال دارد از آبان ماه سال 89 به منظور بهبود ایجاد کیفیت و رشد تعالی ناجا شروع شده است.
 
وی معاونین و روسای پلیس ها را به عنوان تیم مکنا در یگان ها دانست و افزود: مکنا مجموعه ای از الزامات عملیاتی و اجرائی در باره مراحل مختلف ارائه خدمت ناجا به جامعه است که مهم ترین هدف آن یکسان سازی روش‌های اجرای فرآیندهای مورد استفاده و اصلاح و بهبود دائمی و مستمر این فرآیندها به منظور افزایش میزان رضایت کارکنان ناجا ، ارباب رجوع و سازمان‌هائی که به نوعی با ناجا در ارتباط هستند ایجاد شده است.
 
فرمانده انتظامی ‌قم گفت: مهم ترین مولفه های طرح مکنا در چهار بعد اصلاح فرآیندها، بهسازی محیطی، الگوسازی رفتاری پلیس و ایجاد خلاقیت و نوآوری در پلیس خلاصه می شود.
 
مجتبائی تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح مکنا در کلانتری ها هدف اصلی پلیس که همان رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع است تحقق یافته و رضایت شهروندان که مهمترین عامل دلگرمی پلیس در انجام ماموریت‌ها است، محقق می شود.
 
وی خاطرنشان کرد : بی شک با اجرایی شدن این طرح نوع خدمات رسانی به مردم تغییر یافته و کارکنان با روحیه بهتر و آرامش بیشتر به مشکلات و درخواستهای مردم رسیدگی می کنند و سبب کاهش جرائم و افزایش رضایتمندی شهروندان می شوند.
 
مجتبائی تصریح کرد: در طرح مکنا سه فرآیند حیطه فرآیندی ، محیطی و رفتاری مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد که به منظور یکسان سازی اقدامات می بایستی برابر فلوچارت ابلاغی انجام شود.
 
فرمانده انتظامی استان قم گفت: مسئولیت بسیار سنگین و پر کار است زیرا هم باید امنیت و نظم رابرقرارنمایم و هم خدمات به جامعه ارائه بدهیم، اگر در پیشرفت های سازمانی و بهره گیری از تکنولوژی های جامعه در حالت ساکن بمانیم در آینده نمی توانیم نیازهای جامعه را پاسخ دهیم.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcizvaz.t1avz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما