سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 19142
بارش برف در قم و تکاپوی مسوولان؛

تلاش برای تکرار نشدن حوادث زمستان 86

قم نيوز : قم نیوز: با توجه به بارش برف که از آخر هفته گذشته در استان قم آغاز شده و همچنان ادامه دارد مسوولان استانی با به کارگیری تجهیزات و پرسنل خود مشغول پاکسازی محورها و معابر هستند تا حوادث روزهای برفی سال 86 در قم تکرار نشود.
تلاش برای تکرار نشدن حوادث زمستان 86
به گزارش قم نیوز، از آغاز بارش برف که خوشحالی همه مردم به ویژه کشاورزان را به همراه داشته کلیه عوامل راهداری استان قم با تلاش های شبانه روزی خود مانع از یخ زدگی معابر و به وجود آمدن مشکلات برای مجاوران و زایران حرم کریمه اهل بیت (ع) شده اند.
 
از ابتدای هفته جاری تا صبح روز سه شنبه، 15 سانتی متر در شهر قم برف باریده است.
 
معاون هماهنگی مناطق و خدمات شهری شهرداری قم گفت: بیش از دو هزار و 500 نفر از پرسنل شهرداری اعم از خدمات شهری، فضای سبز و موتوری با به کارگیری 270 دستگاه انواع ماشین آلات مکانیزه خدمات شهری مشغول پاکسازی معابر و خدمت رسانی به زایران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) هستند.
 
ˈمهدی اصفهانیان مقدمˈ ادامه داد: با توجه به بارش برف در استان قم و پیش بینی اداره کل هواشناسی این استان مبنی بر یخ زدگی سطح معابر و شوارع، معاونت هماهنگی مناطق و خدمات شهری شهرداری قم از همان ساعات ابتدایی آغاز بارش برف با به کارگیری پرسنل و تجهیزات خود، برف روبی و پاکسازی معابر در سطح شهر قم را انجام داد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی های صورت گرفته و استقرار 300 باکس مخازن نمک و شن در سطوح شیب دار، پاکسازی و نمک پاشی معابر شهر قم در دستور کار مناطق هشت گانه و نواحی 26 گانه شهرداری قم قرار گرفت و بحمدالله با تلاش پرسنل شهرداری هیچ گونه مشکلی در تردد شهروندان گزارش نشده است.
 
اصفهانیان مقدم اضافه کرد: پرسنل شهرداری قم همچنان در تلاش هستند با پاکسازی و نمک پاشی سطح معابر و خیابان ها، از بروز هر گونه مشکل برای تردد شهروندان پیشگیری کنند.
 
رییس پلیس راه استان قم نیز گفت: پلیس راه استان با به کارگیری نیروهای خود و همکاری با عوامل راهداری استان، با نمک و شن پاشی در کلیه سطوح محورهای مواصلاتی استان مانع از یخ زدگی سطح جاده ها شده اند و بحمدالله تمامی محورهای مواصلاتی قم باز است.
 
سرهنگ ˈاردشیر جمشیدی رادˈ در عین حال، تردد در محورهای مواصلاتی استان را تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر دانست و افزود: ماموران پلیس راه مستقر در جاده ها از تردد خودروها بدون زنجیر چرخ جلوگیری می کنند.
 
سرپرست مدیریت راهداری قم نیز اعلام کرد: با وجود ریزش برف در استان قم، تمامی محورهای ارتباطی این استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.
 
ˈاکبر سلیمانیانˈ ادامه داد: تمامی اکیپ های برفروبی ادارات راه و شهرسازی شهرستان های تابعه با به کارگیری ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شامل گریدر، لودر و ماشین آلات سواری مجهز به چراغ گردان و بی سیم از همان ساعات اولیه شروع بارش در حال انجام عملیات برفروبی و پاشیدن نمک و شن در سطح راه های استان هستند.
 
وی اضافه کرد: 155 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در جاده های استان مشغول فعالیت هستند و 10 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی قم مستقر شده اند.
 
سرپرست مدیریت راهداری قم افزود: با توجه به بارش برف، شهروندان قبل از سفر حتما با شماره تلفن گویای 141 برای اطلاع از وضعیت راه های استان تماس بگیرند.
 
وی اظهار داشت: رانندگان همچنین می توانند از طریق شماره تلفن 36660001 از آخرین وضعیت راه های استان مطلع شوند.
 
جمعیت هلال احمر استان قم نیز با به کارگیری اکیپ های امداد و نجات زمستانی در جاده های استان مشغول فعالیت است.
 
باتوجه به بارش نزولات آسمانی و یخبندان در محورهای مواصلاتی، پرسنل جمعیت هلال احمر قم به حالت آماده باش درآمدند و اکیپ های سیار امداد رسان به محورهای مواصلاتی اعزام شده اند.
 
بارش برف سنگین در زمستان سال 86 در قم و عدم برنامه ریزی مناسب از سوی مسوولان، مشکلات زیادی را برای شهروندان قمی به وجود آورد که البته با تجربیات فراوانی برای مسوولان فعلی همراه بوده است تا با برنامه ریزی مناسب و اقدامات به موقع از پیش آمدن حوادث آن سال و یخ زدگی معابر و شوارع جلوگیری کنند.
 
همچنین مدیریت بحران استان قم شب گذشته در استانداری قم تشکیل جلسه داد و علاوه بر بحث های رفع مشکلات و یخ زدگی معابر به پیشنهاد این مدیریت و موافقت استاندار قم، تمامی مقاطع تحصیلی صبح و عصر امروز استان قم تعطیل شد و ساعات آغاز به کار ادارات از ساعت 9 صبح اعلام شد.
 
شرکت گاز استان قم نیز در اطلاعیه ای از عموم همشهریان قم خواست با توجه به برودت هوا و مصرف گاز که در این روزها به اوج خود رسیده، صرفه جویی گاز را جدی بگیرند.
 
شهروندان نیز می توانند در این راستا با پاکسازی جلوی منازل خود با شهرداری همکاری داشته باشند و با عایق بندی در و پنجره های خود و پوشیدن لباس های گرم در منازل، در صرفه جویی گاز تلاش کنند.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcgxq9q.ak9yt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما