چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 19348
فرمانده انتظامی استان قم:

90 درصد جامعه مجرمان از روی غفلت مرتکب جرم می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم پلیس و دستگاه قضایی را آخرین مرحله برخورد با ناهنجاری‌ها عنوان کرد و گفت: 90 درصد جامعه مجرمان از روی غفلت مرتکب جرم می‌شوند.
90 درصد جامعه مجرمان از روی غفلت مرتکب جرم می‌شوند
به گزارش قم نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی در همایش تجلیل از فعالان برتر ادارات دولتی استان با اشاره به راهپیمائی روز ۲۲ بهمن اظهار داشت: مردم قم در ۲۲ بهمن امسال حماسه‌ای ماندگار خلق کرده و برگ زرینی بر افتخارات استان و کشور افزودند.

وی در ادامه انواع پیشگیری را شامل فرهنگی، اجتماعی، ‌انتظامی و قضایی عنوان و تصریح کرد: پیشگیری فرهنگی از متن خانواده، پیشگیری اجتماعی در صورتی که اقدامات فرهنگی کارکرد مناسب نداشته باشد ورود پیدا کرده و پیشگیری انتظامی نیز در صورتی که این دو پیشگیری به وظیفه خود عمل نکنند به مسئولیت خود پرداخته و در آخر به پیشگیری قضایی منتهی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قم عامل موفقیت در مراحل پیشگیری را همدلی و دلسوزی بیش از پیش مسئولان بیان کرد و افزود: هر مرحله از پیشگیری مقدم بر پیشگیری‌های دیگر است، اگر پیگیری‌های فرهنگی و اجتماعی افزایش پیدا کند آسیب‌ها و همچنین هزینه‌های برگشت مجرمان به جامعه کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسیر تربیت از راه فرهنگی و فکری اثرگذار است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است کسی تربیت شود با اقدامات فرهنگی و همچنین تغییر در نگرش افراد از طریق آموزش، مشاوره و امر به معروف موثر خواهد بود.

وی در ادامه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را آخرین مرحله برخورد با ناهنجاری‌ها عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد جامعه مجرمین از روی غفلت مرتکب جرم می‌شوند، هر چقدر آموزش افراد بیشتر شود جامعه مجرمین کم شده و سود آن به نفع خانواده‌هاست.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcevx8z.jh8oei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما