سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 19564
عضو کمسیون اجتماعی مجلس:

دشمن در تهاجم فرهنگی هنر کشور را نشانه گرفته است

قم نيوز : قم نيوز: عضو کمسیون اجتماعی مجلس گفت:هنر ابزاری است برای تقویت و تاثیر گذاری روی ارزش‌های انسانی است نه برای نیازهای انسانی و ما باید به این موضوعات توجه کنیم زیرا دشمن در تهاجم فرهنگی هنر کشور را نشانه گرفته است.
دشمن در تهاجم فرهنگی هنر کشور را نشانه گرفته است
به گزارش قم نيوز، فاطمه آلیا با اشاره به فلسفه نامگذاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد:‌‌ همان طور که از نام جشنواره مشخص است به نام فجر انقلاب است و فلسفه تشکیل و برنامه ریزی آن در ایام دهه فجر برای این است که فرهنگ مبتنی بر ایرانی اسلامی بودن کشورمان تجلی پیدا کند و معرفی شود.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عناصر فرهنگ ایرانی اسلامی، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ عفاف و حجاب، فرهنگ غنی تمدنی که ایران دارد، رویکردهایی مانند حیا، روابط صمیمانه خانوادگی، فرهنگ پایداری و مقاومت عناصر فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان است که نباید از آن غافل شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به تقدیر از سینماگران ارزشی، تصریح کرد: باید از افرادی که در زمینه فرهنگ سازی برای سبک زندگی ایرانی اسلامی و آرمان‌های انقلاب فیلمنامه می‌نویسند و در نقش‌های فاخر و وزین با هدف متجلی ساختن فرهنگ انقلاب و سبک زندگی اسلامی تجلیل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان هنر والا، عنوان کرد: بهترین هنر، هنری است که جهت و هدف آن تکامل سجایا و کرامت انسانی باشد، هنر سینما و تئا‌تر این ویژگی را دارد و می‌تواند در زندگی مردم موثر باشد البته در عین اینکه با فرهنگ مردم بیگانه نباشد.

تهاجم فرهنگی هنر کشور را نشانه گرفته است

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به نقش فرهنگ سازی سینما در جامعه، تاکید کرد: اگر به مسائلی نظیر عفاف و حجاب یا روابط صمیمانه خانودگی بپردازیم، در می‌یابیم که سینما این ظرفیت را دارد که به مسائلی بپردازد که در زندگی مردم وجود داشته دارد و سینما می‌تواند این بعد فرهنگ سازی را تقویت کند.

وی با بیان وجود تهاجم فرهنگی، بیان کرد: ما با آفتی به نام تهاجم فرهنگی مواجه هستیم و در کنار آن در جامعه دیدگاهی مطرح است که هنر را برای هنر می‌خواهد که دیدگاهی غیر قابل قبول است، اما یک دیدگاه دیگر نیز وجود دارد که هنر را در خدمت آرمان‌های عالی بشری می‌بیند که این ترجمه هنر از نظر کار‌شناسان قابل قبول است، چون هنر ابزاری است برای تقویت و تاثیر گذاری روی ارزش‌های انسانی است.

آلیا با اشاره محتوای فیلم فجر، گفت: در دهه فجر بهتر است به فیلم‌هایی با مضامین انقلاب اسلامی پرداخته شود چون در سال جشنواره‌های متنوعی برگزار می‌شود و از فیلم‌های متنوع آن تجلیل می‌شود بنابراین باید رویکرد جشنواره فیلم فجر عناصر انقلاب اسلامی باشد.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به رسالت سینما و هنرمندان، تاکید کرد: یکی از رسالت‌های هنر الگوسازی و ارائه الگوی مطلوب به ویژه نسل جوان است، بنابراین از هنرمندان انتظار است که مراقب رفتار و اعمال خودشان باشند چون آن‌ها الگوی جامعه هستند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اهمیت بازیگران در فیلم‌های ارزشی، اظهارکرد: در فیلم‌هایی با رویکرد انقلاب و دفاع مقدس بهتر است از بازیگران و هنرمندانی استفاده شود که مولفه‌های انقلاب را در وجودشان داشته باشند و به انتظاراتی امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سایر چهره‌های شاخص و عموم جامعه انتظار دارند، عمل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس، افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال تا حدودی در حوزه‌های مختلف تاکید شد که فیلم فجر محدود به مباحث انقلاب نباشد و مسائل مختلف را پیگیری کند اما باید در نظر داشت که وجه غالب جشنواره فجر باید هنر متعهد و در خدمت انقلاب اسلامی باشد.

معراجی‌ها در جشنواره فیلم گمنام ماند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اکران برخی فیلم‌های نامناسب در جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: از قبل زمزمه بود که در جشنواره امسال از فیلم‌هایی تجلیل شود که سران فتنه، آن بخش سیاه از تاریخ انقلاب و فتنه ۸۸ را قبح زدایی کنند و تا حدودی هم تجلیل‌ها در این راستا بود.

وی با اشاره به اکران فیلم‌های ارزشی در جشنواره فیلم فجر، عنوان کرد: نباید تلاش هنرمندان متعهد و انقلابی را نادیده گرفت، نباید حقوق افرادی مانند حاتمی کیا که با آن حرکت قابل تقدیر و ساخت فیلم شیار ۱۴۳ آن را معرفی و اظهار اردات کرد و هنر خودش را تقدیم به عنصر ایثار و شهادت کرد، تا جایگاه مادران شهدا شناخته شود.

آلیا، گفت: نیاید فیلم‌هایی مانند "چ" را که شخصیت برجسته شهید چمران را بازسازی کرد را نادیده گرفت چون این فیلم‌ها فاخر و شایسته هستند و مردمی که برای دیدن فیلم‌ها در صف‌های طویل، هزینه‌های مادی و معنوی متحمل شدند این فیلم‌ها را ارزیابی می‌کنند، اما در کل باید توجه داشت که این جشنواره مطالبات فرهنگی انقلابی مردم را تامین نکرد و به موضوعات فاصله دار با فرهنگ اصیل پرداخته شد.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به فیلم معراجی‌ها، بیان کرد: فیلم فاخری مانند معراجی‌ها در این جشنواره گمنام ماند، معراجی‌ها فیلمی بود در چارچوب طنز از ادبیات انقلابی و دینی کشورمان بهره‌مند مانده بود و اهمیت دفاع مقدس را به تصویر کشیده بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان، تاکید کرد: مردم فرهنگ دوست و متدین از فیلم‌هایی که برای تساهل و تسامح و عادی سازی برخی از مفاهیم استفاده می‌شود و برخی اندیشه‌ها و روابط آزاد را به تصویر می‌کشد، استقبال نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره تفاوت فیلم سینمای انقلاب با سایر سینما‌ها، خاطرنشان کرد: وقتی که می‌گوییم جشنواره فیلم فجر در کشور انقلاب اسلامی، باید بین فیلم‌های قبل و بعد از انقلاب، فیلم‌های داخل و خارج از کشور تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، بنابراین باید توجه داشت که وقوع انقلاب اسلامی یک پدیده مهم است و نادیده گرفتن آن جفا کردن به فرهنگ غنی مردم وتاریخ انقلاب است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceen8z.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما