يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 19796

عوامل موثر برای اجرایی شدن کاهش تراکم در قم لحاظ شود

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس سازمان نظام قم گفت: اگر قانونی برای کاهش تراکم و تنظیم نقشه اجرایی تصویب می شود، باید عوامل مختلف برای عملیاتی شدن آن در نظر گرفته شود تا بازار نیز آن را قبول کند.
عوامل موثر برای اجرایی شدن کاهش تراکم در قم لحاظ شود
به گزارش قم نيوز، سعید خان احمد لو در حاشیه نشست خبری که مناسبت روز نظام مهندسی در سازمان نظام مهندسی قم برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه رویکرد سازمان نظام مهندسی قم نسبت به تراکم محلات چیست، اظهار کرد: نظام مهندسی با شرکت در کمیسیون ماده ۵ نظارت خود را بیان می کند و البته در این جلسات حق رای ندارد و این موضوع هیچ ارتباطی با عوارض شهرداری ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی خاطر نشان کرد: باید در این زمینه نظارت بسیار مناسبی انجام شود زیرا اگر نقشه های اجرایی و تمهیدات لازم دیده نشود تخلفات تشدید می شود و نباید موضوع ساخت و ساز را در این زمینه نادیده گرفته شود.

احمدخان لو با اشاره به اینکه اقتصاد ساخت و ساز در نظر گرفته شود، تصریح کرد: اقتصاد بازار، بر ساخت و ساز غالب است و اگر قانونی برای کاهش تراکم و نقشه اجرایی تصویب می شود، باید عوامل مختلف برای عملیاتی شدن آن در نظر گرفته شود تا بازار نیز آن را قبول کند.

وی افزود: بازار به دنبال نفع خودش است و کاهش تراکم در برخی محلات، سبب کاهش نفع بازار می‌شود و از این رو باید عوامل مختلف برای اجرایی شدن این مصوبات در نظر گرفته شود تا ضریب اجرایی شدن آنها بالا رود.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcb0zb8.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما