دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 20165
عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم:

تردد ایمن با حذف پل خیابان جاده اراک محقق می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم گفت: عرض پل خیابان جاده اراک کم و در قوس است و در صورت حذف این پل و احداث مسیر جدید تردد امن‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود.
تردد ایمن با حذف پل خیابان جاده اراک محقق می‌شود
به گزارش قم نيوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، وحید شایسته‌نیک با اشاره به تخریب پل خیابان اراک اظهار کرد: تخریب این پل مصوبه شورای ترافیک استانداری بوده ولی باید با راه‌آهن هماهنگی صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: باید زمان کافی برای احداث مسیر باشد و زیرسازی و آسفالت با رعایت زمان و اصول لازم انجام شود تا در آینده نیاز نباشد که علمیات زیرسازی و آسفالت تکرار شود.

عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم با بیان اینکه افزایش قیمت ملک از دغدغه‌های دیگر مطرح شده بود، گفت: ابتدا باید تملک‌ها انجام شود و سپس مسیر جدید احداث شود زیرا اگر ابتدا مسیر احداث شود و سپس تملک انجام شود به نظر می‌رسد که شرایط سخت‌تری در تملک خواهیم داشت.

وی یادآور شد: نگرانی دیگر عملیات اجرایی بود که جاده ضمن تردد را عملیات اجرایی انجام می‌دادند و بحث خطرآفرینی حذف دیوارهای پل مطرح بود.

شایسته‌نیک تصریح کرد: اگر مسیر ورودی شهر از سمت اراک از چرخه ترافیکی خارج شود این مشکل مطرح بود که مسیرهای جایگزین شب عید کشش نداشته باشد.

وی با اشاره به ایرادات پل خیابان جاده اراک گفت: عرض پل خیابان جاده اراک کم و در قوس است و در صورت حذف این پل و احداث مسیر جدید تردد امن‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdkf0x.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

م
وقتی از مسیر ریل راه آهن استفاده بشه میشه گفت که علی رغم مزاحمت برای ساکنین، اون را تحمل کرد. اما آیا به نظر شما این منطقی هست که مسیر اصلی خارج شهر باشه و مسیر ریل داخلی متروکه باشه و با توجیه پندافند غیر عامل یا تراموا چنین فرصتی را از دست داد؟ منظورم از فرصت حذف ریل و ساخت یک شبکه بزرگراهی از شمالی ترین نقطه به جنوبی ترین نقطه و غربی ترین نقطه به شرقی ترین نقطه شهر با هزینه های کم
ما مخالف ایستگاه محمدیه هستیم! ایستگاه راه آهن قم باید در انتهای شبکه بزرگراهی قرار بگیرد در مجاورت شهر و نه داخل شهر نه اینهمه دور! ایستگاه قطار جمکران بهترین موقعیت برای این هدف است. نه دور از شهر! نه داخل شهر و مزاحم زندگی مردم! نه نیاز به ساخت ایستگاه جدید! باحذف ادامه مسیر ریل (سمت یزدانشهر) این ایستگاه در انتهای یک بزرگراه قرار میگیره که فوقالعاده در دسترس شهروندان میشه.
)

اثار حذف ریل و ساخت و سازهای حریم این بزرگراه آنقدر قابل توجه خواهد بود که نه تنها برای ساکنین حریم ریل از جمله بنده بلکه تمامی شهروندان از آن بهره خواهد برد
نکته آخر اینکه بنده وقتی خسته نباشم از محل کارم (مدرسه ای در مجاورت ریل در منطقه 2) تا میدان سعیدی با پای پیاده 9-11 دقیقه ای میرسم اما اگر سوار تاکسی بشوم که باید از خیابان امامزاده ابراهیم عبور کند بیش از 30 دقیقه و گاهی بیش از 35-45دقیقه طول می کشد. البته با تاکسی از کنار ریل هم عبور کردم و زمان گرفتم 4.5 دقیقه طول کشید. اگر مسیر ریل و موقعیت ایستگاه را توی نقشه ببینید متوجه میشید که چه فرصت عالی بقولی اکازیونی برای تحول شهر وجود داره. البته نه مثل بزرگراه پیامبر اعظم یا عمار یاسر با صرف هزینه گزاف بله بسیار اقتصادی تر و صد البته موثر تر برای شهر. امیدوارم این فرصت ایجاد بشود.