قم نيوز : قم نیوز:مدیرکل پست استان قم گفت: بهنگام سازی بانک های اطلاعاتی کدپستی 10 رقمی استان تا پایان امسال انجام می شود.
به گزارش قم نیوز، ˈمحمد حسین رحیمیˈ اظهار کرد: نخستین مرحله از طرح بهنگام سازی بانک های اطلاعاتی کدپستی ۱۰ رقمی استان از هفتم تیر ماه جاری شروع شده است و به مدت یک ماه با به کارگیری ۳۰ نفر از بخش خصوصی با نظارت اداره کل پست استان ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه این مرحله در مناطقی با پیش شماره کدپستی ۳۷۱۹۱، ۳۷۱۹۶، ۳۷۱۹۷، ۳۷۱۹۸ و ۳۷۱۹۹ انجام می شود، گفت: ماموران این طرح با ارائه کارت شناسایی از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۸ تا ۲۰ به منازل، اماکن تجاری و ساختمان های جدیدالاحداث این مناطق مراجعه می کنند.
وی در رابطه با پرسش هایی که در این طرح از مردم می شود، گفت: از منازل مسکونی، نام و نام خانوادگی سرپرست خانوار و از مراکز تجاری نام و نام خانوادگی کارفرما، نوع فعالیت و تلفن کارفرما پرسیده می شود.
رحیمی درخصوص مزایای این طرح اظهار کرد: یکی از مهم ترین این مزایا، استفاده از خدمات این طرح برای دستگاه های امدادرسان مانند اورژانس و آتش نشانی است به طوری که کسی که با این مراکز از طریق تلفن ثابت تماس بگیرد، نشانی دقیق آن به صورت خودکار در صفحه نمایش این مراکز ثبت می شود.
مدیرکل پست استان قم خاطرنشان کرد: این امر سبب می شود تا امدادرسانی این مراکز با سرعت بیشتری انجام شود و به کمک آسیب دیدگان بشتابند.
وی گفت: به روز بودن اطلاعات کدپستی شهروندان موجب می شود تا در هنگام استعلام نشانی پستی آنها از ادارات مختلف مانند بانک ها برای دریافت خدمات بانکی و یا اداره هایی مانند برق، آب و گاز به سهولت با پر کردن برگه ˈاستعلام نشانیˈ؛ نشانی درست و دقیق خود را ارائه دهند.
رحیمی افزود: از سوی دیگر این ادارات نیز با اطمینان کامل از صحت و درستی نشانی مراجعان، خدمات خود را ارائه می کنند.
وی تاکید کرد: از این خدمات نیروی انتظامی نیز می تواند برای پلاک گذاری خودروها و موتورسیکلت ها استفاده کند.
مدیرکل پست استان قم اظهار کرد: این تغییرات در واحد نقشه و جی.آی.اس دفتر مطالعات و آمار استانداری قم نیز ثبت می شود.
وی گفت: در زمینه اجرای این طرح شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های ۳۶۶۱۰۰۲۴ و ۳۶۶۱۰۰۲۵ تماس بگیرند و یا به سایت اداره کل پست قم به نشانی www.qom.post.ir مراجعه کنند.
رحیمی با اشاره به تعامل این اداره کل با مرکز آمار استانداری قم اظهار کرد: در این راستا تفاهم نامه ای هم بین مدیرعامل پست ایران و استاندار قم به امضا رسیده است.
وی افزود: در این تفاهم نامه مقرر شده است در زمینه فرآیند اتصال مستمر کدپستی به نقشه، ایجاد سرویس تبادل بین دستگاهی بر اساس کدپستی و نیز بهنگام سازی چارچوب کارگاهی بر اساس طبقه بندی بین المللی ISIC دو طرف همکاری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین، جلسه ای در دفتر معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری درخصوص بررسی چگونگی روند اجرای تفاهم نامه مدیرعامل شرکت پست با استاندار قم در ارتباط با کدگذاری برگزار شده است.
رحیمی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه ۱۴۰ نفر مامور پست در سطح استان قم توزیع مرسولات پستی را برعهده دارند، گفت: ۷۰ نفر در شهر قم و ۷۰ نفر در شهرهای تابع به این امر اشتغال دارند.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون تنها شرکت پست موظف به جابه جایی مرسولات است، گفت: اگر تمام ادارات دولتی امر توزیع مرسولات را فقط به پست واگذار کنند، ضمن سلامت در جابه جایی مرسولات از لحاظ امنیتی نیز برای جامعه سودمند خواهد بود.
وی با بیان اینکه سرانه مرسولات پستی در کل کشور هفت فقره برای هر نفر است این آمار را در کشور های توسعه یافته نزدیک به یک هزار فقره برای هر نفر اعلام کرد و گفت: توسعه فناوری اطلاعات در این کشورها موجب کاهش مرسولات پستی نشده است.
رحیمی سرویس ˈبازار الکترونیکˈ را یکی دیگر از خدمات پست نام برد و گفت: فراهم کردن امکان خرید در تمام استان ها برای متقاضیان، امکان پرداخت وجه پس از تحویل کالا و صرفه جویی در وقت از ویژگی های این بازار است.
وی درباره سرویس ˈپست مستقیمˈ نیز گفت: پست مستقیم بازاریابی هدفمند تبلیغاتی است که مخاطبان را با نظر مشتری انتخاب می کند و پیام های تبلیغاتی به دست مخاطبان اصلی و مصرف کنندگان مورد نظرمی رسد.
وی؛ صندوق پستی شخصی هوشمند، سرویس ارسال کارت پستال، سرویس وب آگهی روستایی، انتشار تمبر اختصاصی و تبلیغاتی و پست رستانت را از دیگر خدمات ارائه شده توسط پست جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
استان قم دارای ۱۳ دفتر پستی است که ۹ دفتر آن در شهر قم و چهار دفتر در شهرهای قنوات، جعفریه، کهک و دستجرد قرار دارند.