شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 27697
به مناسبت شب یلدا

نرم افزار چندرسانه‌ای حافظ عرضه شد

قم نيوز : قم نیوز: نرم افزار چند رسانه‌ای حافظ شامل بیش از 5 هزار بیت از معتبرترین نسخه‌ موجود است که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تدوین و به مناسبت شب یلدا عرضه شد.
نرم افزار چندرسانه‌ای حافظ عرضه شد
به گزارش قم نیوز ، لوح فشرده چند رسانه‌ای حافظ شامل بیش از 5 هزار بیت از معتبرترین نسخه موجود و با هدف گردآوری و تولید جامع‌ترین نرم‌افزار چند رسانه‌ای اشعار و ابیات شاعر پرآوازه ایران تدوین و عرضه شده است.
 
این نرم افزار چند رسانه‌ای دارای 18 شرح به صورت مکتوب و 207 عنوان صوت، قرائت و شرح گویا با هنرمندی 15 نفر از گویندگان برجسته رسانه ملی است که علاقه‌مندان می‌توانند به صورت مطلوب از آن بهره ببرند.
 
نرم افزار چندرسانه‌ای حافظ همچنین دارای بخش‌های گوناگون فرهنگی شامل قرائت کامل ابیات، شرح گویای ابیات، فرهنگ‌نامه واژگان، کتاب‌‌شناسی، عکس و فیلم، فهرست موضوعی استخراج شده از ابیات حافظ است.
 
این نرم‌افزار که به صورت تک زبانه طراحی شده است ولی قابلیت ترجمه متون موجود در نرم‌افزار را به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، روسی، ترکی، تاجیکی، عربی دارد.
 
نگارخانه فیلم و عکس از بخش‌های منحصر به فرد این لوح فشرده است که در این بخش با توجه به اینکه بیش از 15 ساعت صدا به‌کار برده شده است، بیش از یک هزار فیلم و عکس موجود است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdca0inu.49n0o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما