قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران گفت: کتابخانه مدارس علمیه خواهران در سه مرحله در قالب دو مرحله توزیع کتاب و یک مرحله تخصصی کردن کتابخانهها تجهیز میشوند.
به گزارش قم نیوز، محمود خالقی با اشاره به ماموریتهای مهم حوزههای علمیه خواهران اظهار کرد: تربیت خواهران عالم، پژوهشگر، فیلسوف و فقیه از مهمترین اهداف و ماموریتهای حوزههای علمیه خواهران است.
وی با بیان اینکه حوزه پژوهش به پیشنیازهای مهم برای تحقق اهداف بلندمدت نیازمند است، گفت: تغییر نگرش مسئولان به مقوله پژوهش و ایجاد وحدت رویه در فعالیتهای آموزشی، فرهنگی و پژوهشی حوزههای علمیه خواهران از جمله پیشنیازهای لازم و ضروری برای رسیدن به اهداف است.
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در زمینه برنامهریزی و امور پژوهشی شامل مواردی مانند ایجاد کارگروه روش تحقیق، تشکیل شوراهای علمی و پژوهشی، تشکیل کارگروههای تخصصی سطح سه مدیریت استانی و راهاندازی شورای پژوهش مدارس است.
وی ایجاد رشتههای تخصصی پژوهشی، تبیین پژوهش در متون و ارزشیابی آموزشی، اجرای روش گامبهگام سرفصلهای پژوهشی برنامه درسی، انجام تمام فرآیندهای برنامهریزی، اجرا، نظارت، تحقیقات را از جمله اقدامات صورت گرفته در نظام آموزشی ذکر کرد.
خالقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تجهیز کتابخانهها گفت: اکنون منابع موجود شناسایی و به مدارس معرفی شده تا در سه مرحله شامل توزیع ۴۵ عنوان کتاب، توزیع ۸۱۵ عنوان کتاب و تخصصی شدن کتابخانههای مدارس اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: تفاهمنامهای با نهاد کتابخانههای عمومی امضا کردیم و بنا داریم مشارکت جدی بین ما و نهاد کتابخانه عمومی ادامه داشته باشد.
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران با اشاره به طرحهای پژوهشی گفت: تهیه طرح نظام جامع پژوهشی، تدوین نظام آموزش پژوهشمحور و تدوین و اجرای نظام بینشی از کلان نظام تعلیم و تربیت اسلامی از طرحهای در دست اقدام است.
وی عنوان کرد: اگر نگرش جدی در مسئولان مدارس و بعضی مسئولان بالادستی نسبت به پژوهش ایجاد شود و وحدت رویه در فعالیتهای پژوهشی، آموزشی و تربیتی حوزههای علمیه انجام گیرد، طلاب انگیزه بیشتری برای ورود در مقوله پژوهش پیدا میکنند.