پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 34911

تعریض جاده قدیم قم ـ تهران در انتظار تامین اعتبار

قم نيوز : قم نگار: در حالی که جاه قدیم قم ـ تهران یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور است و محوری ترانزیتی به شمار می‌رود ولی تعریض آن به کندی در حال انجام است.
تعریض جاده قدیم قم ـ تهران در انتظار تامین اعتبار
به گزارش قم نگار، چندی پیش بود که تصادف یک دستگاه کامیون با یک دستگاه مینی‌بوس حادثه‌آفرین شد و در این حادثه تلخ ۲۰ نفر کشته و هفت نفر دیگر مجروح شدند.

این حادثه تنها یکی از ده‌ها حادثه مرگباری است که در این جاده به وقوع می‌پیوندند و با توجه به تردد خودروهای سنگین و ترانزیتی بودن این محور، ضروری است که بهسازی و تعریض آن در دستور کار قرار گیرد.

مهدی فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد تصادف در این محور به اورژانس قم گزارش شده است.

وی بیان کرد: این تصادفات ۲۰۵ مجروح و ۳۱ نفر فوتی سر صحنه داشته است و قطعا میزان تلفات طبق آمار پزشکی قانونی بیش از این تعداد است چرا که برخی از مجروحان در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس‌راه استان قم نیز در خصوص وضعیت جاده قدیم قم ـ تهران اظهار کرد: روزانه ۱۶ هزار تردد در جاده قدیم قم ـ تهران انجام می‌شود و ضروری است که این محور هرچه سریع‌تر تعریض شود.

اردشیر جمشیدی‌راد علت وقوع تصادفات را بالا بودن عمر جاده و عرض کم محور عنوان کرد و افزود: ۶۹ کیلومتر از این محور در محدوده قم است که فقط ۲۴ کیلومتر آن دو بانده شده است.

از جمله مشکلات موجود در مسیر تعریض جاده قدیم قم ـ تهران را می‌توان مشکلات اعتباری عنوان کرد که همانند بسیاری دیگر از پروژه‌های عمرانی روند اجرای این پروژه را متوقف کرده است.

عباس فراهانی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به وضعیت اجرای پروژه تعریض جاده قدیم قم ـ تهران بیان کرد: این پروژه بودجه سنواتی دارد ولی کمبود اعتبارات موجب شده است که این پروژه به سرانجام نرسد.

به هر حال انتظار است مسئولان استانی و ملی به محور قدیم قم ـ تهران به عنوان یکی از پرددترین محورهای ترانزیتی کشور توجه لازم را داشته باشند و با تخصیص اعتبارات، این محور را به حداقل استانداردهای یک محور ترانزیتی بین شهری برسانند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchzwnx.23nkzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما