قم نيوز : قم نگار: آیتالله محیالدین حائری شیرازی صبح امروز در پیامی از نامزدی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انصراف داد.
به گزارش قم نگار، آیتالله محیالدین حائری شیرازی صبح امروز در پیامی از نامزدی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انصراف داد.
متن پیام آیتالله حائری شیرازی بدین شرح است: اینک که انتخابات خبرگان و مجلس در آستانه برگزاری است، همه باید بهپای صندوقهای رأی برویم و کسانی را انتخاب کنیم که هیچگونه خوشبینی به طاغوتهای زمان ندارند. کفر به طاغوت مقدم بر ایمان به خدا و رسول و ائمه اطهار علیهمالسلام و مؤمنین است.
اینجانب هم به امید اعلام کفر به طاغوت در زمینه هایی که مورد غفلت واقع شده، میخواستم در مجلس خبرگان آینده حضور داشته باشم که برای حوزه انتخابیه تهران ثبتنام کردم تا آرای مرکز کشور پشتوانه کار بزرگی که میخواهم انجام دهم باشد ولی جامعتین تعهداتی به دیگران داشتند و غیر از مرکز تهران هم برای منظور حقیر مناسب نبود و از طرف دیگر مستقل وارد صحنه انتخابات شدن، ایهام مقابله با استخوانداران در حرکت انقلابی و اسلامی ما و پیوستن به دیگران را در پی داشت.
اینک ضمن اعلام انصراف خود از نامزدی خبرگان و اعلام همراهی با استخوانداران در اسلامیت و انقلابی بودن و تقویت آنان و تشکر از هواداران ستاد انتخاباتی آیندهام و فعالیت شبانهروزی آنها، رئوس مطالبی را که دوست داشتم با داشتن آرای تهران از موضعی مستحکم اعلام کنم چون میدانستم که دیگران چنین برنامهای ندارند، را مطرح میکنم:
۱- اعلام میکنم در نجات انسانها از مشکلات اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی چه مردم آمریکا و اروپا و چه مسلمانان آسیا و آفریقا محصولات علوم انسانی غرب راهگشا نیست و طرحهای قرآن و اسلام هم راهگشا و هم قابل دفاع علمی است؛ بهطوریکه در دانشگاههای بزرگ اروپا و آمریکا قابل اثبات است؛ به شرطی که دفاعیات ما تجریدی نباشد، کاربردی و محسوس و ملموس باشد و چنین کاری بهرغم محال دانستن همکاران به حول و قوه الهی ممکن است. اینجانب اگر تتمهای از عمرم باقی باشد، آرزو دارم در این راه صرف کنم. آنهایی که برای محو شدن اسرائیل از نقشه جغرافیا وقتی با دلیل روشن روبهرو میشوند، کف میزنند؛ درعینحال که یهودی هستند، اگر ما دفاع کنندگان بدی نباشیم، آنها پذیرش کنندگان خوبی هستند. مشکل اسلام اینجاست که ما دلایلمان کاربردی نیست نه اینکه دیگران در قبول حق مشکل دارند.
۲- اعلام میکنم همانطور که علوم انسانی خون رایج در فرهنگ است و اسلام این خون سالم را به ما مرحمت کرده ، کافی است دلایل علمی بودن آن را به آن ضمیمه کنیم تا مورد قبول دانشگاههای عالم شود و بعد از آن قابل اجرا در همهجا حتی در کشور خودمان خواهد شد و قبل از پذیرش علمی بودن در هیچ جا عملی نخواهد شد حتی در کشور خودمان، در مسائل اقتصادی همخون جاری در اقتصاد پول رایج است. پول به تعریف اسلامی، خون سالم است و پول به تعریف غربی خون بیمار است. هیچ بیماری قبل از سلامت خون بهسلامت جسم دست نخواهد یافت. خون سالم خونی است که فشار و قند و سایر ترکیبات آن ثبات داشته باشد. پول سالم پولی است که ارزش آن در درازمدت پایدار باشد. پول اسلام از صدر اسلام تاکنون بر یک ارزش مانده است اما پول کشور ما که اقتباسشده از غرب است؛ قیمت یکَ خانه شاهانه صد سال پیش امروز معادل قیمت یک گردو است. تا پول سالم نشود، اقتصاد سالم نخواهد شد. اقتصاد مقاومتی با پول بدون مقاومت عملیاتی نخواهد شد. مقاومت اول باید در پول تعریف شود و سپس در بخشهای دیگر.