قم نيوز : قم نیوز: معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان قم گفت: تا کنون یک میلیون و ۷۰ هزار برگ از اسناد سجلی و هویتی ثبت احوال استان قم الکترونیکی شده است.
به گزارش قم نیوز، جواد ادیم، معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان قم گفت: در استان قم حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار برگ سند هویتی و سجلی وجود دارد که روزانه افزون بر ۱۵ هزار برگ از این اسناد در اداره ثبت احوال شهرستان قم اسکن، داده آمایی و آرشیو الکترونیکی میشود.
مهندس ادیم گفت: تا کنون یک میلیون و ۷۰ هزار سند در این استان اسکن شده است که از این تعداد ۶۸۵ هزار برگ سند داده آمایی و ۵۱۰ هزار برگ از این اسناد از طریق ارتباطات مخابراتی و با شرایط موجود پهنای باند بارگذاری و به مرکز داده سازمان ثبت احوال کشور انتقال داده شده است.
وی با اشاره به مزایای این پروژه ابراز داشت: با اتمام این پروژه برای انجام خدمات مربوط به ثبت احوال، ضرورتی به حضور و یا ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه وجود ندارد و از طریق سامانه های الکترونیکی دسترسی سریع به اسناد آرشیو شده، جهت ارائه مطلوب تر خدمات امکان پذیر می باشد.
ادیم یکی از مزایای اصلی پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد را افزایش سرعت خدمات رسانی به مراجعان عنوان کرد و گفت: افزایش ضریب امنیت اسناد، صرفه جویی در وقت و هزینه به ویژه هزینههای مربوط به مراسلات پستی و بایگانی، حفظ اسناد از خطرات و بلایای طبیعی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اثر استفادههای متعدد و نیز ارائه کلیه خدمات هویتی در اداره محل سکونت افراد بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه آن ها از دیگر مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد است.
شایان ذکر است که این پروژه از اواخر مرداد ماه سال جاری در سه شیفت کاری در استان قم آغاز شده و هم اکنون این پروژه در سطح کشور و در کلیه ادارت ثبت احوال ۳۱ استان کشور در حال انجام می باشد که در حال حاضر در استان قم با پیشرفت چشمگیری نسبت به سایر استان ها؛ ۸۰ درصد از اسناد سجلی آرشیو الکترونیکی شده است.
امید است انشاء الله تا پایان اسفند ماه سال جاری اسکن و آرشیو الکترونیکی کلیه اسناد سجلی و هویتی در استان قم به پایان برسد .