قم نيوز : مديركل آموزش و پرورش استان قم گفت: اصل سند تحول تربيت، آموزش، سبك زندگي، زيستي، ارتباطات كلامي، اجتماعي و اعتقادات ديني است درصورتي كه آزمون هایی نظیر تیزهوشان بخش اعظمی از انرژي دانشآموز را در راستاي بحث آموزش صرف ميكرد.
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام با اشاره به حذف آزمون تیزهوشان پایه هفتم اظهار کرد: این امر یکی از اتفاقات بزرگ در کشور بود. زمانی میتوانیم حذف کنکور را داشته باشیم که شبه کنکورها را در آموزش و پرورش حذف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: استرس درون خانواده، هزینه برای خانواده، تفاوتهای فردی درون خانواده، درگیری درون خانواده و تخریب شخصیتهای دانشآموزی از جمله آسیبهای این آزمونها بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه برخی در این آزمونها به صورت پنهانی به دانشآموز نگاه مادی داشتند گفت: آموزشگاههای مختلف ویژه ارائه آموزش به دانشآموزان فعالیت داشتند و ارائه آموزش آنها به تدریج به سمت پیش دبستانی در حال حرکت بود تا کلاس تقویتی برای دانشآموز این پایه برگزار شود.
وی عنوان کرد: در جلسات کارشناسی به صورت ریشهای این مبحث مطرح و با معاونان وزارتخانه جلسات متعدد برگزار شد. باید در نظر داشت آموزش واقعی در کنار هم بودن و با هم یادگرفتن است و آموزش به معنای جداسازی نیست.
وی با بیان اینکه اصل سند تحول تربیت، آموزش، سبک زندگی، زیستی، ارتباطات کلامی، اجتماعی و اعتقادات دینی است گفت: در صورتی که این آزمونها و مسائل 95 درصد انرژی مدارس، اولیا و دانشآموز را در راستای بحث آموزش صرف میکرد که خساراتی را به همراه داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: علت اینکه برخی از آموزشها منجر به تغییر رفتار در جامعه نشده این است که سند تحول را با دقت شروع نکردیم.
وی عنوان کرد: اکنون طرح شهاب ویژه دانشآموزان ابتدایی با شیب ملایم شروع میشود تا مشخص شود دانشآموز در چه زمینهای توانمندی دارد تا بر مبنای آن در دوره متوسطه شرکت کند.