دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 6131

قیمت گوشت مرغ کاهش می‌یابد

قم نيوز : قم نیوز: معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از کاهش قیمت گوشت مرغ به علت توزیع دانه های خوراکی سویا بین مرغداران خبر داد.
قیمت گوشت مرغ کاهش می‌یابد
به گزارش قم نیوز، امیر محمدی‌چهر امروز به برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت شیر در سطح شهر اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت شیر پاکتی یارانه‌ای در سطح شهر تغییر نکرده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر پاکت شیر یارانه‌ای برای مصرف‌کنندگان ۷۵۰ تومان است، تصریح کرد: در صورتی که مردم با نوسان قیمت شیر در سطح شهر مواجه شدند، با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و گزارش دهند تا به تخلفات رسیدگی شود.

معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در هر زمانی نمی‌توان افزایش قیمت شیر را خطای فروشنده دانست، بلکه گاهی شیر به صورت پاستوریزه و هموژنیزه توزیع می‌شود که قیمت‌گذاری آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت نیست.

وی همچنین به دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ از روزهای پایانی سال گذشته تاکنون اشاره و ابراز کرد: مرغ کالایی اقتصادی است که تعیین قیمت آن به چندین کالای دیگر بستگی دارد که از جمله این کالاها می‌شود به دانه خوراکی مرغ اشاره کرد.

محمدی‌چهر بیان کرد: در چند ماه پیش مشکلی در توزیع دانه خوراکی مرغ رخ داد که منجر به افزایش قیمت مرغ در بازار شد، ولی اکنون پیش‌بینی می‌شود به دلیل توزیع دانه‌های سویا بین مرغداران، قیمت مرغ در آینده نزدیک کاهش یابد.

وی ادامه داد: دانه‌های سویا که بین مرغداران توزیع می‌شود وارداتی است و تنها پنج درصد از این دانه‌ها تولیدات داخلی است.

توزیع میوه یارانه‌ای ادامه دارد
معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به واردات میوه جدید در بازار میوه و تره‌بار اشاره و ابراز کرد: ثبت و سفارشات میوه‌های وارداتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد و مجوز آن از سوی نهادهای گوناگونی چون سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود که در صورت نیاز بازار و برای افزایش نیافتن قیمت‌ها مجوز آن صادر می‌شود.

وی از ادامه توزیع میوه‌های شب عید در چند نقطه از شهر خبر داد و گفت:‌ خیابان امام خمینی(ره)،‌ میدان نواب صفوی و خیابان عطاران از جمله نقاطی هستند که توزیع میوه با قیمت یارانه‌ای در این نقاط همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.1qea2bqssla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما