يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 67410
منبع : خبرگزاری تسنیم

آمار درمان‌پذیری افراد معتاد در ابتدای خروج از کمپ بیشتر از سال‌های بعد آن است

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: آمار درمان‌پذیری افراد معتاد در ابتدای خروج از کمپ بیشتر از سال‌های بعد آن است.
آمار درمان‌پذیری افراد معتاد در ابتدای خروج از کمپ بیشتر از سال‌های بعد آن است
آمار درمان‌پذیری افراد معتاد در ابتدای خروج از کمپ بیشتر از سال‌های بعد آن است
به گزارش قم نیوز رضا سلیقه با اشاره به تلاش بهزیستی برای کاهش آمار اعتیاد در استان و کاهش آسیب‌های مخرب آن اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 7 کمپ ترک اعتیاد در قالب کمپ‌های ماده 15 که خودمعرف و کمپ‌های ماده 16 که اجباری هستند، در استان قم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در کمپ‌های "ماده 16" افراد معتاد به‌ویژه آن‌هایی که در خیابان زندگی می‌کنند توسط نیروی انتظامی از سطح شهر جمع‌آوری‌شده و با دستور قضایی به این کمپ‌ها منتقل‌شده و از چند روز تا حداکثر سه ماه در این کمپ‌ها نگهداری و درمان می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم در رابطه با درمان‌پذیری افراد معتاد افزود: آمار درمان‌پذیری افراد معتاد در ابتدای خروج از کمپ بیشتر از سال‌های بعد آن است چراکه با گذر زمان اکثراً افراد دوباره به سمت اعتیاد بازگشته و این آمار دچار ریزش می‌شود به همین دلیل در بهترین حالت تا 20 درصد ماندگاری در این افراد دیده می‌شود.

رضا سلیقه  با اشاره به وجود سه مرحله متفاوت تا رسیدن به اعتیاد بیان کرد: معتادان در ابتدای مصرف مواد مخدر به‌صورت تفننی و اغلب به میزان کم استفاده می‌کنند سپس این مصرف کم سبب ایجاد وابستگی در فرد شده و نهایتاً فرد مصرف‌کننده دچار اعتیاد به مواد مخدر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: عدم پذیرش نام معتاد توسط افرادی که در دو گروه نخست قرار دارند و عدم ارائه اطلاعات درست توسط خانواده‌ها در هنگام سرشماری سبب شده تا آمار دقیقی از معتادان در دسترس نباشد، اما تعداد افرادی که اعتیاد آن‌ها ثبت‌شده نزدیک به 8.2 درصد از کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در استان قم هشتاد مرکز درمان اعتیاد و همچنین 2 مرکز "دی آی سی" که در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد فعالیت می‌کنند، وجود دارد که سالانه به حدود 12000 مراجعه‌کننده ارائه خدمات می‌کنند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdchvkn-.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما