يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 69701
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی:

ارتقای مهارت های تبلیغی باید بر اساس اقتضائات بومی مناطق صورت گیرد

قم نيوز : رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی گفت: برنامه محوری ارتقای مهارت های تبلیغی طلاب و فضلای حوزه باید بر اساس اقتضائات بومی مناطق مختلف کشور صورت بگیرد.
ارتقای مهارت های تبلیغی باید بر اساس اقتضائات بومی مناطق صورت گیرد
ارتقای مهارت های تبلیغی باید بر اساس اقتضائات بومی مناطق صورت گیرد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی مخدوم با اشاره به این که رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی کشور در اولین سفر رسمی خود به قم و در دیدار با علما و مراجع تقلید بر لزوم مجهز شدن طلاب و روحانیون به مهارت‌های نوین تبلیغی تاکید کرد، ابراز داشت: این رویه و اولویت سازمان تبلیغات حقیقتاً امر مهم و شایسته و بایسته ای است چرا که مجهز شدن حوزویان مبلغ به مهارت های نوین تبلیغی باعث می شود که آن ها به خصوص در ارتباط هر چه بهتر و بیشتر با نسل جوان موفق تر باشند.

وی افزود: از سویی شرایط و اقتضائات امروز می طلبد که ما در این راستا گام های جدی تری برداریم که البته باید گفته در سال های اخیر ، کارهای خوبی از سوی حوزه و مراکز و نهادهای حوزوی همچون دفتر تبلیغات اسلامی برداشته شده و این روند و فعالیت باید تا ثمردهی لازم و مطمئن، کماکان ادامه داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین گفت: البته بنده حدود هشت سالی است که مهارت های تبلیغی را به اساتید حوزه و دانشگاه تدریس می کنم و برای این مهم تاکنون به شهرهای مختلف کشور نیز سفر کرده ام و بر اساس تجربه و دانشی که داشته ام می گویم که نخستین اولویت در این خصوص ، توجه به مهارت های ارتباطی به شکل بومی شده در امر تبلیغ دین است.

وی اضافه کرد: البته از اولویت های دیگر نباید غافل شد به خصوص این که برای ارتباط بهتر با مخاطب به اصل همدلی و صمیمیت و نیز درک مخاطب باید توجه زیادی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مخدوم همچنین با تاکید بر این که باید این مهارت ها به خوبی به طلاب و فضلای حوزوی آموزش داده شده و در این خصوص استمرار وجود داشته باشد، بیان داشت: آنچه مهم است این که بر اساس شرایط و اقتضائات بومی، این آموزش ها صورت گیرد چرا که نمی توان برای همه مناطق کشور در امر تبلیغ یک نسخه واحد را تجویز کرد و همچنین نباید برای توفیق در این خصوص از اصل لزوم سازگاری مهارت های تبلیغی با ادبیات دینی نیز غافل شد.

وی گفت: نکته حایز اهمیت دیگر این که با توجه به این که حوزویان به عنوان مبلغ دینی با لایه های مختلف جامعه و مردم ارتباط دارند لذا می بایست با فناوری های به روز دنیا به ویژه ابزار رسانه و خبر آشنا بوده و از آن بهرمند شوند، به این جهت که خود استفاده از رسانه یکی از شیوه های نوین تبلیغ می باشد و به دلیل جذابیت هایی که در رسانه وجود دارند انتقال مفاهیم دینی و انجام رسالت تبلیغی به این واسطه مورد اقبال افکار عمومی قرار می گیرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccsmqe.2bqox8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما