چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 7539

ولایت فقیه پرتوی از خلافت الهی در زندگی سیاسی و اجتماعی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در عصر غیبت ولایت فقیه پرتوی از خلافت الهی در زندگی سیاسی و اجتماعی است و اینطور استنباط می‌شود که ولایت فقیه استمراری از حرکت انبیاست.
ولایت فقیه پرتوی از خلافت الهی در زندگی سیاسی و اجتماعی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی سه‌شنبه شب در همایش نخبگان و اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی استان قم که به مناسبت سالگرد شهادت دکتر چمران در تالار غدیر دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: بعثت نبی مکرم اسلام (ص) تجلی اعظم بوده و همه خیرات جهان آفرینش از بدو آفرینش تا قیامت در پرتو محمد (ص) و آل محمد (ص) به انسان‌ها ارزانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برانگیختن پیامبر اکرم (ص) برای نجات بشر معنای دیگر تجلی اعظم بعثت است، گفت: بعثت آغاز تحول بزرگ در زندگی انسانی بوده و با بعثت مانیفست انسانیت و کمال آغاز می‌شود و در حقیقت بعثت نجات بشر از جهل و گمراهی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رحمت پیامبر شامل همه انسان‌ها در عرصه گیتی در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام خلافت‌الهی مقام تجلی اعظم است، گفت: اسوه خلیفةالله پیامبر اکرم (ص) و حضرت ختمی مرتبت بوده و پس از وی امیر مومنان (ع)، حضرت زهرا (س) و ائمه معصومین (ع) هستند.

کعبی ادامه داد: خلافت و بعثت انبیا از آدم تا خاتم استمراری برای ختم نبوت بوده تا برای حقیقت کبری، حقیقت محمدیه، خلافت نبویه و خلافیت الهیه تمهید شوند.

وی خاطرنشان کرد: در عصر غیبت ولایت فقیه پرتوی از خلافت الهی در زندگی سیاسی و اجتماعی است و این طور استنباط می‌شود که ولایت فقیه استمراری از حرکت انبیاست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنی از سید محمد باقر صدر گفت: این استاد بزرگوار در شب پیروزی انقلاب بیان می‌کند امام خمینی (ره) آمال انبیا را محقق کرد و همه موظفید به امام بپیوندید و شاگرد و سرباز کوچک وی باشید.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی باید در مسیر حرکت انبیا، اوصیا و اولیا تحلیل شود و در حقیقت بخشی از تاریخ بوده که از سوی رهبری الهی به پیروزی رسیده و بعثت و حیات تازه‌ای برای جهان معاصر به ارمغان آورده است.

کعبی خاطرنشان کرد: مرحله نخست تاریخ اسلام تولد اسلام بوده و مرحله دوم شامل حفظ، تثبیت و بقای اسلام بوده که ۹ قرن طول کشیده است.

وی ادامه داد: مرحله سوم تاریخ اسلام شامل افول، بیماری و راه‌حل‌های وارداتی است که در این مرحله شرق متاثر از غرب و مکتب‌های وارداتی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: پس از قرون وسطی و رنسانس انقلاب فکری شکل گرفت و دین به حاشیه کشانده شد و پس از هفت قرن غرب به پیشرفت و توسعه رسید اما در شرق اسلامی عقب‌ماندگی، جهل، ظلم و فلاکت حکمفرما بود.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل‌کرده‌های غربی راه‌حل‌هایی در زمینه ناسیونالیسم و کمونیست و راه‌حل‌های التقاطی را علت پیشرفت غرب قلمداد می‌کردند و به این فکر بودند که برای پیروزی باید پیرو یکی از این مکاتب باشند.

کعبی با بیان اینکه سابقه بیداری اسلامی به دو قرون پیش بازمی‌گردد، گفت: بیداری اسلامی مجموعه افکار، ارزش‌ها، حرکات برای بازگشت به اسلام به منظور پیشرفت تمدن است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در حقیقت به ثمر نشستن بیداری در قرن معاصر بوده و در حقیقت ثمردهی نهضت عاشورا، فداکارهای‌ امیرالمومنین (ع) و تلاش‌های علما در عصر غیبت کبری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: فقیه مجاهد امام خمینی (ره) ظهور کرد و مردم را به خدا فرا خواند و نظریه‌ای بر پایه امامت الهی و نظام جمهوری اسلامی تشکیل و آرمان‌های عدالت‌طلبی، استقلال‌طلبی و دشمن‌ستیزی و پیشرفت در ایران زنده شد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی را باید تداوم رسالت انبیا بدانیم و در حقیقت انقلابی الهی و در مسیر بعثت انبیا بوده و پیش از آنکه انقلاب فرهنگی به معنای مرسوم جامعه‌شناسی یا انقلاب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد، انقلاب الهی است.

کعبی با بیان اینکه اکنون در دهه چهارم فعالیت انقلاب قرار داریم، گفت: بعید نیست که پس از حفظ و تداوم انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های بین‌الملل و استحکام انقلاب اسلامی، باید بنای دولت اسلامی و سپس تمدن اسلامی بگذاریم و این خیز را باید برداریم.

وی یادآور شد: ۳۳ سال تاریخ انقلاب، کتاب بزرگی است که ملت ایران رقم زد که همه به برکت اسلام و اهل بیت (ع) بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب از چهار رکن و اندیشه تشکیل شده است، گفت: فکر و اندیشه الهی، رهبری الهی، نخبگان حاضر در صحنه و ملت حاضر در صحنه از ارکان انقلاب است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.mdeiw6dt1giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما