قم نيوز : مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری قم گفت: رسانه باید روابط عمومی را زیر سؤال ببرد که در زمینه ارتباطات مردمی چه اقداماتی انجام شده و یکی از ضعف روابط عمومیها عدم وجود تشکلی فعال برای آنان است.
به گزارش قم نیوز مهدی کلانترزاده در میزگرد آسیبشناسی دلایل تنزل و ماهیت جایگاه روابط عمومیها در دستگاهها و نهادهای استان که در دفتر تسنیم قم برگزار شد اظهار داشت: روابط عمومیها باید دارای شاخص و ابزارهایی باشند و به این موضوع توجه کنند که با بهرهگیری از آن اهداف سازمان خود را به پیش ببرند.
وی با بیان اینکه مدیریت، اعتماد و ارتباط از جمله ابزارهای موردنیاز روابط عمومیها است، افزود: روابط عمومی دریچه ارتباطات و علم مدیریت ارتباط است ولی نیاز به ابزارهای موردنیاز و زیرساختهای لازم در کنار تخصص لازم دارد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری قم با اشاره به اینکه 13 سازمان و 8 منطقه زیر نظر شهرداری قم فعالیت میکنند، ادامه داد: در شهرداری قم اداره ارتباطات مشغول فعالیت است که موضوع ارتباط مردم با دستگاهها و نهادهای درونسازمانی را مورد تأکید قرار میدهد.
کلانترزاده گفت: اداره اطلاعرسانی شهرداری قم در موضوع خبر با فعالان فضای مجازی ارتباط داشت و بخش خبر و اطلاعرسانی در این اداره فعالیت میکند، همچنین اداره رسانههای نوین در شهرداری قم مشغول خدمات است که در کنار حضور مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) که دارای جایگاه بالایی بوده 33 ظرفیت بینالمللی در قم مشغول فعالیت هستند که جامعه المصطفی از جمله آن است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: سامانه 137 شهرداری قم مشکلات مردم و شهر را پیگیری کرده و هر کدام دارای ابزارهایی هستند، اداره تبلیغ محتوای بر اکران شهری و چاپ و بروشور و همایشها نظارت میکند.
کلانترزاده با بیان اینکه باید امیدآفرینی در شهر مورد تأکید قرار گرفته و در حوزه تبلیغات اقداماتی شود، گفت: توجه به مشکلات شهری بهصورت واحد باید مورد توجه باشد که در این زمینه روابط عمومیها و رسانهها نقش بسیار مهم و برجستهای دارند.
وی اضافه کرد: رسانه باید روابط عمومی را زیر سؤال ببرد که در زمینه ارتباطات مردمی چه اقداماتی انجام شده است، یکی از ضعف روابط عمومیها عدم وجود تشکلی فعال برای آنان است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری قم با تأکید بر اینکه رسانهها باید با علم روابط عمومیها آشنا شوند، گفت: رسانه باید با اولویتبندی کار خود را انجام دهد، وحدت رویه در روابط عمومیها وجود ندارد و این موضوع یکی از ضعفها است.
وی ادامه داد: برخی روابط عمومیها در زمینه سواد رسانه ضعف دارند و اگر رسانهها بهصورت تخصصی اقدام به معرفی سازمان و دستگاهها کنند دارای اثربخشی بسیار زیادی است.
کلانترزاده تصریح کرد: روابط عمومی درد شهر را بهگونهای میبیند که رسانه آن را مورد توجه قرار نمیدهد، باید ارزشگذاری شود که نسبت به مشکلات شهر چگونه توجه میشود.
وی عنوان کرد: مسلط شدن به علم روز روابط عمومی باید مورد تأکید باشد، اگر رسانه بهنوعی موظف شود تا بر اساس داشتههای خبری مجموعه اقدام به تولید گزارش و یادداشت کند موفقیت به دست میآید.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: در زمینه تربیت تیم رسانهای در حوزه مدیریت شهری بهویژه فرهنگ شهری ضعف داریم و شهرداری قم آمادگی دارد در این زمینه از ظرفیت رسانهها استفاده کند.