قم نيوز : مدیر پشتیبانی مسجد مقدس جمکران از اطعام بیش از 450 هزار زائر این مکان مقدس از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
به گزارش قم نیوز مجید سلیمیان با اشاره به اینکه دو خدمت اصلی به زائران مسجد مقدس جمکران ارائه میشود، اظهار کرد: این دو خدمت شامل خدمات رفاهی و خدمات فرهنگی است که مدیریت پشتیبانی مسجد مقدس جمکران عهدهدار ارائه خدمات رفاهی به زائران است تا بتوانند با آرامش خیال و در فضایی مطلوب اعمال عبودیتی را انجام داده و ارتباط بهتری با برنامههای فرهنگی این مکان مقدس برقرار کنند.
وی ادامه داد: مدیریت پشتیبانی مسجد مقدس جمکران وظیفه پشتیبانی و لجستیکی از تمام فعالیتهای مسجد مقدس جمکران را دارد که یکی از مباحث مهم در تکریم زائرین این مکان مقدس بحث سفرهداری و پذیرایی از مهمانان عزیز است و هر هفته تعداد زیادی از زائرین این مکان مقدس میهمان سفره اطعام مسجد مقدس جمکران میشوند.
مدیر پشتیبانی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در تاریخچه این مکان مقدس حسب روایت کتاب نجم الثاقب آمده است که حضرت ولیعصر (عج) در صدور فرمان بنای مسجد به حسن بن مثله جمکرانی دستور دادند تا بزی را قربانی کرده و با آن مردم را اطعام کنند؛ گفت: بر اساس سنتی که از سالیان گذشته در حال اجراست زائران در این مکان مقدس با غذای آبگوشت اطعام میشوند و از ابتدای سال 98 تاکنون بالغبر 53 هزار نفر در روزهای دوشنبه مهمان این سفره اطعام مسجد مقدس جمکران بودهاند.
سلیمیان افزود: در شبهای چهارشنبه و شبهای جمعه نیز از ابتدای سال 98 تاکنون بالغبر 400 هزار نفر میهمان سفره حضرت بودند که بهصورت انفرادی، خانوادگی و کاروانی به این مکان مقدس مشرف شدند و این آمار علاوه بر آمار پذیرایی زائرین از طریق ایستگاههای صلواتی و چایخانههای مسجد مقدس جمکران است که متناظر با فصل سال در سرما و گرما از زائران پذیرایی میکنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بانیان خیری که علاقهمند شریک شدن در ثواب سفرهداری در این مکان مقدس هستند میتوانند با شماره تلفن 37253331 با پیششماره 025 مدیریت پشتیبانی مسجد اطلاع دهند تا طبق نظر بانی عمل شود.