قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه گناه آثار بسیاری را در جامعه دارد، گفت: تشویق گناهکار موجب افزایش گناه و تباهی جامعه میشود.
تشویق گناهکار موجب تباهی جامعه میشود
به گزارش قم نیوز حجتالاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر سهشنبه در مراسم سخنرانی خود در حرم حضرت معصومه(س) که در فضای مجازی و رسانهها منتشر شد، در تفسیر سوره انبیا اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) محکوم به سوزاندن و قرار گرفتن در آتش شده بود اما بهفرمان الهی آتش به سردی گرایید و توطئه نمرودیان به ضرر خودشان تمام شد.
وی گفت: پس از اینکه آتش بر حضرت ابراهیم (ع) گلستان شد، دشمنان تصمیم به تبعید و نفی بلد ایشان گرفتند زیرا حس کردند که در صورت ماندن ایشان در شهر، خداپرستی رواج پیدا میکند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) با حرکت به شام به دنبال پیگیری اهداف الهی خود و رسالت پیامبری بود، افزود: نقل شده که حضرت ابراهیم (ع) اموال و حیوانات پرورش داده خود را نیز به سرزمین شام برد هر چند نمرودیان مخالف این کار بودند.
وی هجرت را مسئلهای بسیار مهم در دین دانست و تصریح کرد: هجرت میتواند زمینهساز بسیاری از امور شود.
حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم هر فردی از منزل خود خارج و بهسوی خدا و پیامبر (ص) هجرت کند، اجرش بر عهده خداوند است.
وی با اشاره به انواع هجرت افزود: گاهی هجرت به دلیل سختیهایی است که از سوی دشمن متحمل میشوند مانند هجرت حضرت ابراهیم (ع) زیرا انسان باید از مکانی که فاسد است و امکان از بین رفتن دین او وجود دارد، هجرت کند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: هجرت معنوی و هجرت از معاصی و توبه از گناهان دومین نوع هجرت است که افضل هجرتها محسوب میشوند، سومین هجرت نیز هجرت اعتقادی و هجرت از عقاید باطله و خروج از فرقههای ضاله است، همچنین چهارمین مورد هجرت علمی است که برکات و آثار بسیار زیادی را به دنبال دارد و میتواند زمینهساز کمال و پیشرفت انسان شود.
وی گفت: گناه آثار بسیاری را در جامعه دارد بنابراین چنانچه گناهکار در جامعه تشویق شود و گناهکاران طرد نشوند موجب افزایش گناه و تباهی جامعه خواهد شد، همانگونه که عدهای تصور میکنند که طرفداران خود در فضای مجازی را باید به هر قیمتی حفظ کنند، به همین خاطر از دین هزینه میکنند و دین را کمرنگ و معاد را سست جلوه میدهند.
انتهای پیام / 137