قم نيوز : مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم گفت: تقاطع غیر همسطح ولیعصر(عج) به سمت جمکران با مبلغ 46 میلیارد تومان و 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.
به گزارش قم نیوز مسعود بخشی با اشاره به نقش پروژههای عمرانی شهر در ایجاد نشاط اجتماعی، اظهار کرد: هر پروژه در حوزه ترافیکی سختیهای خاص خود را دارد، شهر زنده و عبور و مرور در حال انجام است و باید کار را بهگونهای پیش رفته که کمترین مزاحمتی برای مردم داشته باشیم، دراینباره از شهروندانی که صبوری میکنند تقدیر میکنیم.
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه در سال جاری تکمیل پروژههای نیمهکاره مانند تقاطع فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) را در دست اقدام داریم، افزود: کمربندی غیرهمسطح امام علی(ع) و بلوار حضرت معصومه(س) در دست اقدام بوده و تقاطع غیر همسطح ولیعصر(عج) به سمت جمکران با مبلغ ۴۶ میلیارد تومان و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.
بخشی خاطرنشان کرد: یکی از پروژههای مهم دیگر تکمیل رمپ D پل ۹ دی است که به مبلغ ۶ میلیارد تومان و با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
وی با تأکید بر اینکه پروژههایی در بودجه شورای اسلامی شهر مطرحشده و در مرحله طراحی و قرارداد با پیمانکار و یا حتی آغاز عملیات اجرایی قرار دارد، تصریح کرد: تقاطع شهدای روحانیت و تقاطع میدان نماز و پارکینگهای هسته مرکزی شهر از این جمله پروژههاست.
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۹۵ درصد از پروژههای عمرانی مصوب در قم تحققیافته است و تنها ۵ درصد به دلیل مشکلاتی انجام نشد، اضافه کرد: ما در شرایط اقتصادی نامناسبی به سر میبریم اما به لطف خدا و درایت مسئولان در مجموعه شهرداری اجازه ندادیم رشد و توسعه شهر با چالش مواجه شود که ازاینرو بسیاری از پروژههای زمانبندیشده در سال ۹۸ به سرانجام رسید.
بخشی یادآور شد: این تهدیدات اقتصادی همیشه وجود داشته و اگر مجموعه، سازمانها و ارگانها دست از تلاش برندارند، کار پیشرفت میکند و در مجموعه شهرداری آنچه از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری تکلیف شد، با کمترین تأخیر پیشرفت داشته است و برآنیم با همه نوسانات تا پایان سال بتوانیم طبق زمانبندی پیش رویم.
وی با اشاره به برخی از مشکلات عنوان کرد: دغدغههایی همچون تملکات و معارضات سبب تأخیر در اجرای پروژه و تحمیل هزینه میشود، اما با نگاهی فنی تعداد بالایی از پروژهها با صرفهجوئی در هزینه تجهیزات تولید داخلی و نیروهای بومی به نتیجه میرسد.