سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 29713
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم:

۴۹ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در روستاهای قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از برگزاری ۴۹ هزار و ۱۳۶ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در روستاهای قم خبر داد.
۴۹ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در روستاهای قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا با اشاره به اینکه در راستای تحقق عدالت اجتماعی و ترویج آموزش‌های مهارتی فعالیت‌هایی در فنی و حرفه‌ای استان قم صورت گرفته است، اظهار داشت: در جهت ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستائی در سال گذشته ۴۰۳ نفر از روستائیان قمی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۹ هزار و ۱۳۶ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در روستاهای قم صورت گرفته است، افزود: آموزش‌های مهارتی از قبیل پرورش دهنده گوسفند، تولیدکننده ورمی کمپوست، نازک دوززنانه، گلیم باف درجه۲، دوخت لباس زنانه، قالی باف تابلویی، پرورش دهنده زنبورعسل، کارگرفنی گاوداری صنعتی به ۴۹۲ نفر از متقاضیان آموزشهای فنی و حرفه‌ای در روستاهای قم ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ دوره آموزشی مهارتی در قالب ۱۰ حرفه برای ساکنان روستاهای استان برگزار شده است، تصریح کرد: از کل تعداد آموزش‌دیدگان در سال ۹۳، ۳۰۲ نفر زن و ۱۹۰ نفر مرد بوده‌اند.

عطارنیا با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق روستائی موثر است، اظهار داشت: با ارائه این آموزش‌های مهارتی علاوه برتوجه به گروه‌های محروم حاشیه‌ای، روستائیان و کشاورزان و توانمندکردن و افزایش مهارت شغلی این بخش از جامعه، امکان استفاده از مزایای گواهینامه‌های مهارت نظیر استفاده از تسهیلات خوداشتغالی فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: آموزش‌های مهارتی در استان قم با مشارکت دستگاه‌های فعال در روستا‌ها نظیر کمیته امدادامام خمینی (ره)، اداره‌کل بهزیستی، سازمان بسیج سازندگی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل شاغلان بخش کشاورزی و روستایی، فارغ التحصیلان کشاورزی و کارجویان روستایی هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbfzb5.rhb98piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما