جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 30768
در زمینه پیامدهای اشتغال زنان

کتاب «رئیس خانه یا کارمند اداره» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «رئیس خانه یا کارمند اداره» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «رئیس خانه یا کارمند اداره» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب «رئیس خانه یا کارمند اداره» با زیر عنوان خانه‌داری یا اشتغال زنان کدام یک!؟ اظهار داشت: فصل نخست به رشته‌ها و دستاوردهای اشتغال زنان می‌پردازد و به طور اساسی انگیزه‌های اشتغال زنان را در ۹ بخش اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فصل دوم پیامدهای اشتغال زنان است که عواقب و نتایجی که اشتغال زنان برای خانه، خانواده و همسرشان دارد، در آن مطرح می‌شود که از جمله آنها می‌توان به اشکال در ایفای نقش‌های خود در منزل و ‌ناتوانی در برطرف کردن نیازهای جسمی و روانی اعضای خانواده اشاره کرد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: پیامدهای نامطلوب اشتغال مادر، رشد جسمانی و روانی فرزندان، کم‌میلی به بچه‌دار شدن و بسنده کردن به فرزند کمتر و الگوی جنسیتی نامناسب فرزندان دختر از موضوعات دیگر است.

وی با بیان اینکه نویسنده ۲۶ مورد از پیامدهای اشتغال زنان برای خانه و خانواده را بازشماری کرده است، گفت: فصل سوم دارای عنوان «چه باید کرد» است و به طور طبیعی توجه به ارزش و اهمیت خانه و خانه‌داری را بررسی کرده و اهمیت نقش مادری و تربیت فرزند در این بخش مورد تاکید قرار می‌گیرد.

روحانی خاطرنشان کرد: فصل چهارم چند کلمه حرف حساب نام دارد که در واقع به چند سئوال پاسخ داده می‌شود که دختران و پسران چه نگرشی به شغل همسر آینده خود دارند، در واقع این کتاب به موضوع اشتغال زنان آری یا خیر اشاره دارد.

نویسنده کتاب «رئیس خانه یا کارمند اداره» را در ۷۲ صفحه تالیف کرده و در آینده نزدیک به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با قیمت ۳ هزار تومان منتشر می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdj50s.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما