دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : 30834
مدیرکل انتقال خون قم:

۲۰ درصد مازاد خون اهدایی قم به سایر استان‌ها صادر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مشکلی مبنی بر کمبود خون در قم وجود نداشته است، گفت: ۲۰ در صد مازاد خون اهدایی استان قم به سایر استان‌ها مثل تهران و هرمزگان صادر شده است.
۲۰ درصد مازاد خون اهدایی قم به سایر استان‌ها صادر می‌شود
به گزارش قم نیوز، مرتضی نوریان با اشاره به اینکه روز ۲۴ خرداد روز جهانی اهداکنندگان خون از طرف سازمان بهداشت جهانی تعیین‌ شده است، اظهار داشت: سرمایه انتقال خون اهداکنندگان آن است و به‌جهت تشویق و ترغیب این گروه این روز به‌عنوان روز جهانی اهدا خون تعیین‌شده و مراسم‌ مختلفی در این روز برگزار می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه در کشور ما هم سازمان ملی انتقال خون از ۱۸ تا ۲۴ خرداد را هفته اهدا خون نام‌گذاری کرده است، افزود: در این هفته برنامه‌های با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شده و از ۴ تن از جوانانی که بالاترین آمار اهدا خون را داشتند تقدیر و تشکر شد.

وی با اشاره به اینکه مراسمی برای تقدیر از اهداکنندگان خانم با مشارکت امور بانوان استانداری برگزار می‌شود و از بانوان اهداکننده استان قم تقدیر می‌شود، تصریح کرد: اصحاب رسانه نیز در سازمان انتقال خون استان قم حضور یافته و خون اهدا کرده‌اند.

نوریان‌ تأکید کرد: آمار اهدا خون در استان قم به نسبت میانگین کشوری آمار خوبی است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه آمار اهداکنندگان خون در استان قم ۳۱ نفر از هزار نفر است، خاطرنشان کرد: این آمار از میانگین کشوری که ۲۷ نفر در هزار نفر است بیشتر است و آمار قابل قبولی است.

وی با اشاره به اینکه آمار جهانی اهدا خون ۱۳ نفر در هزار نفر است، افزود: این آمار در کشورهای توسعه‌یافته ۳۹ نفر در هزار نفر است.

نوریان با اشاره به اینکه با توجه به عمرمحدود سلول‌های خونی هدف سازمان انتقال خون این است که اهداکنندگان به اهداکنندگان مستمر خون تبدیل شوند، گفت: آقایان حداکثر ۴ بار در سال و خانم‌ها حداکثر ۳ بار در سال می‌توانند اهدا خون داشته باشند و به اهداکنندگان مستمر خون اضافه شوند.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مشکلی مبنی بر کمبود خون در کل کشور وجود نداشته است، تأکید کرد: ۲۰ در صد مازاد خون اهدایی استان قم به سایر استان‌ها مثل استان تهران و هرمزگان صادر شده است.

‌انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchk6nx.23nvxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما