چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 31041
مدیرکل انتقال خون قم خبر داد

اهدای خون بیش از ۱۰ هزار نفر در استان قم در ۳ ماه نخست امسال‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل انتقال خون قم گفت: در ۳ ماه نخست امسال‌ ۱۲ هزار و ۴۶۷ نفر جهت اهدای خون داوطلبانه به اداره‌کل انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۲۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.
اهدای خون بیش از ۱۰ هزار نفر در استان قم در ۳ ماه نخست امسال‌
به گزارش قم نیوز، مرتضی نوریان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار و ۴۶۷ نفر جهت اهدای خون داوطلبانه به اداره کل انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۲۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۷۳ نفر اهداکننده خانم و مابقی اهداکننده آقا بوده‌اند، افزود: شاخص اهدای خون مستمر در فصل بهار ۵۵ و هفت دهم درصد بوده که رشد قریب به پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در طول فصل جاری تعداد ۳ هزار و ۸۹۶ واحد خون و فرآورده‌های خونی به استان‌های متقاضی که بیشتر تهران و خوزستان بودند، منتقل شده است.

مدیرکل انتقال خون قم تصریح کرد: امسال به‌واسطه طولانی‌بودن روز گرمای بی‌سابقه و کاهش فاصله بین افطار تا سحر، میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کم شده است، به همین دلیل برای رفاه حال مردم روزه‌دار، مرکز انتقال خون حضرت روح‌الله بعد از افطار تا ۱:۳۰ دقیقه بامداد جهت دریافت خون از مردم شریف و عزیزمان باز است.

نوریان تصریح کرد: انتقال خون استان در تمام ایام سال پاسخگوی نیاز بیماران و مراکز درمانی استان بوده و بیش از ۱۱ هزار واحد خون و فراورده‌های خونی به بیماران نیازمند استان و مراکز درمانی ارسال کرده و ۳ هزار و ۸۹۴ واحد نیز به استان‌های پرمصرف کشور ارسال کرده است.

وی بیان کرد: باید در نظر داشت نیاز به خون و فرآورده‌ها یک نیاز همیشگی و دائمی است و باید در نظر گرفت بنا به گفته متخصان مربوطه روزه‌داری مانعی برای اهدای خون نیست و اهدای خون سبب نشاط معنوی و جسمانی در افراد روزه‌دار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcizuap.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما