دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 31275
به مناسبت سالروز شهادت امیر مومنان(ع)

برنامه «ماه و محراب» از رادیو معارف پخش می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه قرآن و اهل‌بیت(ع) رادیو معارف از پخش برنامه «ماه و محراب» از این رسانه خبر داد.
برنامه «ماه و محراب» از رادیو معارف پخش می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام خدابخش عظیمی با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: امیر مومنان(ع) در مدت امامت خود توانست الگوی حکومت علوی را به جامعه نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: عدالت علوی از جمله شاخصه‌های حکومت ایشان بود که این امام بزرگوار همواره به آن توجه داشتند.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف با اشاره به تولید برنامه ماه و محراب از رادیو معارف گفت: این برنامه ویژه شهادت امیر مومنان(ع) بوده که در آن ماجرای حکمیت در واقعه صفین بازخوانی می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام محمود صفاری پژوهشگر تاریخ اسلام و سیره معصومان(ع) در برنامه «ماه و محراب» به دشواری‌های امت اسلام خواهند پرداخت که در پی انحراف امت از مسیر غدیر ایجاد شده است.

عظیمی عنوان کرد: پیشوای نخست شیعیان(ع) پس از به دست گرفتن حکومت، با انحرافاتی رو به رو شدند که اصلاح آنها با جبهه‌گیری‌های جریان‌ها مواجه شد.

وی ادامه داد: در این برنامه گوشه‌هایی از مظلومیت حضرت و دشواری‌هایی که امیر مومنان(ع) با آن مواجه بودند، پرداخته می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف دگرگون شدن سنت پیامبر در طول ۲۵ سال به دنبال انحراف امت از مسیر غدیر و گرفتار شدن خواص جامعه به دنیاطلبی و رقابت در ثروت‌اندوزی را از محورهای دیگر برنامه ماه و محراب ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: معیارهایی مانند نشناختن معیار حق‌شناسی در میان عموم و جنگ صفین و بازخوانی ماجرای حکمیت در این برنامه درنظرگرفته می‌شود.

عظیمی یادآور شد: عوامل بیرونی و زمینه‌های داخلی علل شکل‌گیری حکمیت، چرایی پذیرش حکمیت از سوی حضرت، تدابیر حضرت برای مدیریت حکمیت و علل نافرجامی در برنامه ماه و محراب در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: در ادامه برنامه، پیامدهای کوتاه و بلندمدت تسلیم در برابر دشمن که منجر به نهادینه شدن انحراف همیشگی حکومت از مسیر غدیر و تبدیل خلافت به سلطنت موروثی و بالاخره شهادت حضرت امیر مومنان(ع) شد، تبیین خواهد شد.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف عنوان کرد:‌ ماه و محراب در سالروز شهادت حضرت امیر مومنان(ع) با هنر نمایی روح‌الله شجاعی و رضا حبیبی از ساعت ۹ تا ۱۱ به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchminx.23nzqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما