دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 30165
به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص)

برنامه «ماه مجلس» از رادیو معارف پخش می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه قرآن و اهل‌بیت(ع) رادیو معارف از پخش برنامه «ماه مجلس» از این رسانه به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) خبر داد.
برنامه «ماه مجلس» از رادیو معارف پخش می‌شود
به گزارش قم نیوز، خدابخش عظیمی با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) اظهار داشت: برنامه «ماه مجلس» ویژه شب مبعث ۲۴ اردیبهشت امسال از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۳:۱۵ از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی افزود: برنامه ماه مجلس به تهیه‌کنندگی حمید علیخانی و اجرا و گویندگی رضا هدایت‌فر و رضا ملاییت تولید شده است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف با بیان اینکه روایاتی در زمینه چگونگی مبعوث شدن حضرت محمد مصطفی(ص) در برنامه ماه مجلس تبیین می‌شود، گفت: روایت امیر مومنان(ع) درباره مبعث مطرح و سایر روایات از نظر تاریخی و سندی و ... تحلیل و بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیان برخی از دستاوردهای مبعث پیامبر اسلام(ص) از جمله تشکیل حکومت اسلامی، ایجاد تمدن اسلام در مقابل تمدن‌های به ظاهر پیشرفته با محوریت علم و عقلانیت با اخلاق و خدامحوری از جمله محورهای برنامه ماه مجلس است.

عظیمی از تولید برنامه «نگار دل‌ها» ویژه روز مبعث خبر داد و افزود: این برنامه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۱۵ روز ۲۵ اردیبهشت امسال پخش می‌شود.

وی یادآور شد: برنامه نگار دل‌ها با تهیه‌کنندگی روح‌الله اسماعیلی و اجرای جواد محمدی و رضا حبیبی از رادیو معارف پخش می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف عنوان کرد:‌ این برنامه علاوه بر ترسیم فضای عصر جاهلی و نمادهای آن در حجاز و جوامع عربی، ایران، روم و ... به دستاورد بزرگ بعثت پیامبر اعظم(ص) یعنی اتمام مکارم اخلاق می‌پردازد.

وی با اشاره به محورهای دیگر برنامه نگار دل‌ها گفت: محوریت اخلاق حسنه در اسلام، رأفت و رحمت در اسلام، تقبیح و تخطئه قرائت تکفیری‌ها به ویژه وهابیت از خلق نبوی و برشمردن تناقض‌ها و تفاوت‌های مدعیان اسلام( وهابیت) نسبت به خلق نیکوی پیامبر اسلام(ص) با تأکید بر آیه شریفه «محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» از محورهای دیگر برنامه نگار دل‌ها است.

عظیمی خاطرنشان کرد: نقش خلق نیکوی پیامبر اسلام(ص) در گسترش اسلام در عصر نبوی، نقش خلق نیکوی امامان معصوم در تألیف بین قلوب و تاثیر اخلاق اسلامی در جذب غیر مسلمانان به اسلام از محورهای دیگر برنامه نگار دل‌ها است.

وی عنوان کرد: راه‌های آراسته شدن به خلق نبوی در جامعه امروزی در قالب رفتار با کودکان، اعضای خانواده، همکاران و ارباب رجوع، ترویج فضای خوش‌بینی و برطرف کردن بدبینی، مبارزه با شایعه‌پراکنی و ایجاد فضای همدلی و برادری موضوعات دیگر این برنامه را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcenz8x.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما