يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 32004
رئیس مرکز تخصصی نماز:

حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت است

قم نيوز : قم نگار: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: زیارتنامه حضرت با تسبیح حضرت زهرا(س) آغاز می‌شود و نکته دیگر این است که حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت هستند.
حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت است
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام صادق کفیل ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در بین بانوان دو زیارتنامه نقل شده که از سوی معصوم صادر شده، یکی زیارت حضرت زهرا(س) و یکی حضرت معصومه(س) است.

وی خاطرنشان کرد: در زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) ابتدا سلام بر انبیای اولوالعزم و همه امامان است، گام دیگر در زیارتنامه حضرت معصومه(س) سلام بر حضرت معصومه(س) است.

رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه دعاهای زیارتنامه بخش دیگر را تشکیل می‌‌دهد گفت: دعای نخست در محشور بودن با اهل بیت(ع) است که بسیار مهم است یعنی اینکه ما در بهشت و در آن دنیا با اهل بیت(ع) باشیم و از دست ساقی کوثر انسان سیراب شود.

وی خاطرنشان کرد: دعای دیگر در زیارتنامه حضرت معصومه(س) دعا برای ظهور حضرت مهدی(عج) است و زائرانی که به زیارت حضرت می‌روند، دعا برای ظهور حضرت مهدی(عج) می‌کنند و وصفی که از ظهور در زیارت‌نامه آمده این است که با ظهور سرور و خوشحالی حاصل می‌شود.

کفیل با بیان اینکه وجود معرفت در همه عمر از محورهای دیگر زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) است، گفت: راهکارهای رسیدن به اهل بیت(ع) و راه رسیدن به خدا در زیارت‌نامه حضرت مطرح می‌شود و با دوستی با خدا و دشمنی با دشمنان خدا می‌خواهیم به این مهم برسیم.

وی یادآور شد: یقین به دستورات پیامبر اکرم(ص) داشته باشیم و اینکه انسان درخواست می‌کند، به مقام رضا و یقین برسد، حاجت‌های مهمی است.

رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان کرد: هدف این است که همه امور برای خدا باشد، یعنی خدایی شدن است که عظمت خاصی دارد، درخواست این است که به رضای خدا برسیم.

وی با اشاره به مطالب دیگر مطرح شده در زیارتنامه حضرت معصومه(س) گفت: در خواست عاقبت‌بخیری از موارد دیگر مطرح شده در این زیارت‌نامه است که در مسیر اهل بیت(ع) این امر محقق می‌شود.

کفیل با اشاره به شباهت حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا(س) گفت: زیارتنامه کریمه اهل بیت(س) با تسبیح حضرت زهرا(س) آغاز می‌شود و نکته دیگر این است که هر دو صاحب مقام شفاعت هستند و برای این دو بزرگوار زیارت‌نامه از سوی اهل بیت(س) نقل شده است.

رئیس مرکز تخصصی نماز در پایان یادآور شد: امام رضا(ع) در روایتی فرمودند هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند مانند این است که من را زیارت کرده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci5uap.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما