جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 32681
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم مطرح کرد؛

نگهداری از ۸۰ کودک بی‌سرپرست در مراکز تحت پوشش بهزیستی قم

قم نيوز : قم نگار: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم از نگهداری ۸۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز تحت پوشش بهزیستی قم خبر داد.
نگهداری از ۸۰ کودک بی‌سرپرست در مراکز تحت پوشش بهزیستی قم
به گزارش قم نگار، مریم علیشیری اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۸۰ کودک یک روزه تا نوجوان در هفت مرکز تحت پوشش بهزیستی قم نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۶۵ کودک به صورت امدادبگیر نزد خانواده‌های خود نگهداری می‌شوند و ماهیانه مبلغ ۱۲۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم عنوان کرد: کودکانی که به طور دائم و موقت سرپرست قانونی و موثر خود را از دست داده‌اند با معرفی مقام قضایی جهت مراقبت و پرورش به سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند.

وی افزود: امروزه دستاوردهای جدید علمی در زمینه ارائه خدمات اجتماعی مبتنی بر موسسه زدایی و تقویت حضور در خانواده و احیا کارکردهای خانواده است چرا که اصلی‌ترین نیازهای فردی و اجتماعی کودکان در فرایند جامعه پذیری و شکل گیری شخصیت سالم و بهنجار در نهاد خانواده محقق خواهد شد.

علیشیری گفت: اصلی‌ترین مأموریت دفتر شبه خانواده انجام فعالیت‌های حرفه‌ای مددکاری جهت آماده سازی شرایط برای بازگشت کودکان به خانواده است و از این جهت مراقبت و پرورش در مراکز دائمی نخواهد بود.

وی عنوان کرد: ساماندهی و ترخیص کودکان به صورت‌های ترخیص به خانواده زیستی، ترخیص به خانواده جایگزین شامل بستگان، امین موقت و فرزندخواندگی، فراهم کردن زمینه ازدواج و یا ورود به زندگی مستقل با حمایت‌های سازمان در قالب امداد ماهیانه، تأمین هزینه مسکن، تهیه لوازم ضروری زندگی، تأمین جهیزیه، تأمین هزینه تحصیل، حرفه آموزی، سرمایه کار، اشتغال و غیره صورت خواهد گرفت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم ادامه داد: به طور کلی پیگیری‌ها بعد از ترخیص و ارائه خدمات حرفه‌ای مشاوره‌ای و مددکاری به کودکان بی‌سرپرست در صورت ضرورت تا پنج سال بعد از ترخیص ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjvmet.uqe8ozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما