شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 34523
منبع : قم نگار
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم خبرداد:

بازدید تیم نظارتی بهزیستی از مهدهای کودک

قم نيوز : قم نگار: مریم علیشیری گفت: بازدید و نظارت دقیق بر مهدهای کودک طبق دستورالعمل ابلاغی از طرف رئیس سازمان بهزیستی کشور آغاز شده است.
بازدید تیم نظارتی بهزیستی از مهدهای کودک
به گزارش قم نگار، معاون امور اجتماعی بهزیستی در جلسه توجیهی و بررسی مفاد دستورالعمل مذکور گفت: بازدید از مهدهای کودک که متشکل از کارشناسان دفاتر امور کودکان و نوجوانان، بازرسی و حراست بهزیستی با هدف بررسی عملکرد مهدها انجام می شود.

علیشیری گفت: بازدیدها در قالب تیم نظارتی بوده و بررسی و نظارت برنحوه دریافت شهریه های مهد کودک، بررسی ارائه محتوای آموزشی معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، پروانه فعالیت معتبر، پوستر سامانه پیامکی دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات و نصب تابلو معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی بر درب ورودی مهد کودک و مراکز بهزیستی انجام می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی در ادامه گفت: تعرفه سال ۹۴ جهت اطلاع به کلیه مهدهای کودک تحت نظارت اداره کل بهزیستی ابلاغ گردیده ،ومهدهای کودک موظف هستند این تعرفه را جهت رویت والدین در تابلو اعلانات مهد کودک نصب نمایند.

علیشیری با بیان اینکه طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای استان و تعدادی از مهدهای حاشیه شهر از اول آبان ماه سال جاری آغاز گردیده گفت: این طرح به منظور جلوگیری از سوءتغذیه و ارتقاء سلامت کودکان در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی می باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی در پایان گفت: عدم وجود نیروهای متخصص در مهدهای کودک فاقد مجوز، نبود متولی خاص صدور مجوز و نظارت بر عملکرد آنها، عدم تامین نیازهای آموزشی کودکان به دلیل فقدان برنامه ریز منابع آموزشی، عدم پوشش بیمه حوادث، عدم تامین نیازهای روحی و روانی کودکان و همچنین نبود نیروهای با سابقه کاری مرتبط با حوزه کودکان‎؛ از جمله دلایل سازمان بهزیستی برای تعطیلی مهد کودک های بدون مجوز می باشد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgwn9w.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما