دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 100613

منظومه مدیریتی شهرهای زیارتی کشور تدوین شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تاکید بر اینکه شهرهای زیارتی باید در مقایسه با سایر شهرهای کشور ساختار سازمانی متفاوتی داشته باشند،گفت: تدوین منظومه مدیریتی شهرهای زیارتی ضروری است، قم پیشنهاد دهنده این طرح به مسئولان عالی رتبه کشوری باشد.
منظومه مدیریتی شهرهای زیارتی کشور تدوین شود
منظومه مدیریتی شهرهای زیارتی کشور تدوین شود
به گزارش قم نیوز یونس عالی پور درجلسه هماهنگی مراسم‌های بزرگداشت روز قم و ایام معصومیه در تالار کرامت استانداری ، اظهار داشت: ما باید به مقام‌های ارشد بقبولانیم که ساختار شهرهای زیارتی به‌ویژه قم و مشهد با بقیه شهرها فرق کند.

وی افزود: دلیلی ندارد که چارت سازمانی شهرهایی مانند اراک و اصفهان با قم یکی باشد.

معاون استاندارقم درادامه لزوم تدوین دانش‌نامه و دایره‌المعارف قم به عنوان یک طرح کلان پژوهشی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این حرکت باید از طریق شورای فرهنگ عمومی و همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دنبال شود و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های حوزه‌های علمیه، دانشگاها و موسسه‌های آموزش عالی نیز استفاده لازم صورت گیرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تجربه برگزاری هفته‌های فرهنگی و اقتصادی قم در استان‌ها و کشورهایی نظیر مالزی و لبنان بیان داشت: این اقدام نتایج مطلوبی داشته، ما متولیان قم باید به سمتی حرکت کنیم که برگزاری هفته‌های قم در قالب برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و اقتصادی را به منظور معرفی آثار، مفاخر، بزرگان و ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی استان در دستور کار داشته باشیم.

عالی پور همچنین با اشاره به اینکه ایام معصومیه، قابلیت تبدیل شدن به مراسم جهانی را دارد، خاطرنشان کرد: رویکرد ما به ایام معصومیه مانند رویکردی که به دهه کرامت داریم، باید جهانی باشد، و ابعاد آن از سطح محلی و ملی فراتر برود.

بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی روز بیست و سوم ربیع الاول و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم به عنوان روز قم و از این روز تا دهم ربیع الثانی و روز وفات آن حضرت نیز تحت نام ایام معصومیه نامگذاری شده‌است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcizuazpt1auq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما