چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 10095

سه هزار نفر در قم امنیت مجالس عزاداری را تامین می کنند

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده نیروی انتظامی قم از آماده باش سه هزار نفر جهت تامین امنیت انتظامی، اخلاقی و ترافیکی در سطح این استان قم خبر داد.
سه هزار نفر در قم امنیت مجالس عزاداری را تامین می کنند
به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبایی در نشست خبری که صبح چهارشنبه در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: پلیس به دنبال امنیتی فراگیر در روزهای تاسوعا و عاشورا است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی تلاش دارد تا در دو بخش امنیت انتظامی و امنیت ترافیکی، وضعیت کاملا کنترل شده ای را ایجاد کند، در واقع دیدگاه کلی پلیس این است که شرایطی مناسب را برای عزاداران سیدالشهدا فراهم کند.

مجتبایی تاکید کرد: در راستای تحقق این امر اعتقاد ما این است که این امنیت باید به صورت مبنایی و ایجابی ایجاد شود، رفتار عزاداران بر اساس باورهای ارزشی و دینی شکل می گیرد و رفتار ماموران پلیس نباید انتظامی و عملیاتی باشد.

فرمانده نیروی انتظامی قم ضمن بیان اینکه با هنجارشکنان، مزاحمان نوامیس و اخلال گران برخورد شدید خواهد شد، گفت: برای تامین امنیت این ایام با هیئت های عزاداری جلساتی برگزار کردیم و از همکاری این هیئت ها نیز بهره خواهیم برد.

وی افزود: بر این اساس قرار است که سه هزار نفر از نیروهای انتظامی استان و نیروهای کمکی در کنار ۴۰۰ نفر از نیروهای مردمی به عنوان پلیس یار برای تامین امنیت در دهه اول ماه محرم آماده شده اند.

ممنوعیت ها و محدودیت های ترافیکی شهر قم در روزهای تاسوعا و عاشورا

مجتبایی با اشاره به اینکه در حوزه ترافیکی هم محدودیت ها و ممنوعیت هایی برای این ایام طراحی شده است، گفت: از جمله مناطقی که ورود و پارک اتومبیل و وسایل نقلیه ممنوع است خیابان ارم از سه راهی بازار تا میدان شهدا و خیابان چهارمردان تا عمار یاسر است.

وی ادامه داد: همچنین حد فاصل خیابان معلم، میدان مطهری تا سه راهی بازار و بلوار بهار تا میدان آستانه و تقاطع حجتیه ازدیگر مناطقی هستند که شامل طرح ممنوعیت ترافیکی شده اند.

مجتبایی در زمینه مناطق دارای محدودیت های ترافیکی نیز گفت: از جمله این مناطق خیابان ۱۹ دی و باجک، خیابان آذر، بلوار شهید منتظری، خیابان اراک و خیابان عمار یاسر تا چهارمردان و خیابان معلم است.

فرمانده نیروی انتظامی قم تصریح کرد: ساعات ممنوعیت ها و محدودیت های ترافیکی در ایام تاسوعا و عاشورا از ساعت ۱۲ شب روز هشتم محرم آغاز شده و به مدت ۴۸ ساعت تا پایان ساعت ۱۲ روز دهم محرم ادامه خواهد داشت.

حضور گشت های امنیتی اخلاقی نیروی انتظامی در روزهای تاسوعا و عاشورا

مجتبایی افزود: پلیس امنیت اخلاقی در ایام تاسوعا و عاشورا گشت های امنیتی خود را فعال خواهد کرد و ضمن آنکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی انجام خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی با هرگونه هنجارشکنی و عدم رعایت شعائر دینی برخورد خواهد کرد، بنابراین از هم استانی ها و مسافرین می خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

قمه زنی در قم نسبت به استان های دیگر کاهش یافته است

فرمانده نیروی انتظامی قم گفت: خوشبختانه طی سال های گذشته انجام مراسماتی مانند قمه زنی بسیار کاهش داشته است و در استان قم نیز شاهد کنترل این عمل هستیم.

وی در این باره ادامه داد: البته این گونه اعمال در مناطق مختلف و به صورت پراکنده همچنان وجود دارد اما نیروی انتظامی به مناطقی که شناسایی شد ه اند به سرعت نیرو اعزام می کند.

مجتبایی ضمن بیان اینکه طرح تامین امنیت انتظامی، امنیتی، اخلاقی و ترافیکی برای ایام محرم شامل تمام مناطق قم و حتی محورهای مواصلاتی نیز خواهد شد.

کاهش ۲۵ درصدی انتقادات مردمی از نیروی انتظامی طی شش ماه گذشته

مجتبایی ضمن بیان اینکه ارتباطات مردمی با فرماندهی نیروی انتظامی به صورت های مختلف کنترل و بررسی می شود، گفت: طی شش ماه گذشته رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی استان ۲۶ درصد افزایش، انتقادات ۲۵ درصد کاهش و جرائم کارکنان نیز ۴۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcen78z.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما