يکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 1013
در آبان ماه صورت می‌گیرد؛

توزیع شیر در مدارس استان قم‌

قم نيوز : قم نیوز: رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: مسئولان ذی‌ربط در کمیته شیر درباره توزیع شیر در مدارس این موضوع را مطرح کردند که امیدواریم در آبان ماه توزیع شیر در مدارس آغاز شود.
توزیع شیر در مدارس استان قم‌
به گزارش قم نیوز، هادی هدایتی‌پور امروز با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: با برقراری ارتباط با کمیته شیر درباره وضعیت توزیع شیر در سال جاری این مطلب مطرح شد که امیدواریم با بررسی‌های انجام شده و به صورت خوشبینانه در آبان ماه توزیع شیر در مدارس صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از مهر ماه شاهد توزیع شیر در مدارس بودیم و دانش‌آموزان از شیر توزیعی بهره‌مند می‌شدند.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ۷۰ نوبت توزیع شیر در مدارس به صورت سالانه صورت می‌گیرد، گفت: سعی می‌شود تا فرارسیدن روزهای گرم برنامه توزیع شیر به پایان رسیده تا از مشکلات فساد شیر در مواقع گرما جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد، شیر پاستوریزه در مدارس استان قم در سال گذشته توزیع شده است، گفت: شیر پاستوریزه در مقایسه با شیر استریل از قیمت پایین‌تری برخوردار است بنابراین توزیع شیر هر سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را زیر پوشش قرار می‌داد.

هدایتی‌پور با اشاره به اهمیت توزیع شیر در مدارس استان بیان کرد: افزایش تمرکز و سطح تحصیلی دانش‌آموزان از فواید توزیع و مصرف شیر در مدارس بوده و مصرف آن در مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها، بهداشت دهان، دندان و استحکام دندان‌ها موثر است.

وی خاطرنشان کرد: با معاینات صورت گرفته مصرف شیر در افراد مصرف‌‌کننده این فرآورده مشهود بوده و تجربه مصرف شیر نشان داده این فرآورده در افزایش بهره هوشی، تحرک و شادابی دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان قم به تولید فیلمی برای فرهنگ‌سازی مصرف شیر اشاره کرد و افزود: این فیلم به منظور نمایش مزایای شیر در مقایسه با مضرات نوشابه تولید شده تا دانش‌آموز خود به انتخاب و مصرف محصول برتر بپردازد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.q9qrak9zwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما