سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 3108
هدایتی‌پور خبر داد:

تعیین 100 مدرسه مروج سلامت در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از تعیین 100 مدرسه مروج سلامت در استان قم به منظور توانمندسازی دانش‌آموزان خبر داد.
تعیین 100 مدرسه مروج سلامت در استان قم
به گزارش قم نیوز، هادی هدایتی‌پور امروز با اشاره به اهمیت سلامت دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان بین گروه‌های مختلف از اهمیت خاصی برخوردار هستند و ما معتقدیم آنها آینده‌سازان جامعه و یکی از منابع انسانی هر جامعه هستند که در انتقال مفاهیم سلامت نقش ویژه‌ای به عنوان سفیران ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه هدف مدارس مروج سلامت، اولیا، مربیان و دانش‌آموزان هستند، گفت: مدارس مروج سلامت به توانمندسازی دانش‌آموزان و آموزش همسالان و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن می‌پردازند.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت بین دانش‌آموزان از طریق استقرار نظام مدارس مروج سلامت است.

وی عنوان کرد: توانمندسازی دانش‌آموزان، اولیا و مربیان در زمینه مفاهیم ارتقای سلامت، ارائه خدمات سلامت، ارتقای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دانش‌آموزان، بهبود الگوهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان، پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز سلامت، ارتقای سلامت و ارائه مشاوره روانی و اجتماعی در مدارس از جمله فعالیت‌های مدارس مروج سلامت است.

هدایتی‌پور به دیگر ویژگی‌های مدارس مروج سلامت اشاره کرد و افزود: این مدارس می‌توانند به اصلاح رفتارهای مخاطره‌آمیز سلامت شامل عادات غلط غذایی، عدم رعایت بهداشت فردی و مخاطرات تهدیدکننده سلامت روان بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون این برنامه در کشور با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجراست و دستورالعمل این برنامه در سال تحصیلی ۸۹ ـ ۹۰ به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده ۱۲ مدرسه مروج سلامت در آغاز باید تعیین شود، گفت: در استان قم در هر ناحیه سه مدرسه ابتدایی، یک مدرسه راهنمایی و یک مدرسه متوسطه انتخاب شده‌ است که در مجموع ۲۰ مدرسه مروج سلامت مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: جلساتی برای توجیه عوامل اجرایی با حضور کارشناسان بهداشت نواحی چهارگانه آموزش و پرورش و مرکز بهداشت استان برگزار شد.

هدایتی‌پور عنوان کرد: ۳۸۴ مدرسه مروج سلامت در ۳۲ استان در سال تحصیلی ۸۹ ـ ۹۰ مجری کار بودند که امسال با انعقاد تفاهمنامه مشترک بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه مجری دستورالعمل مدارس مروج سلامت افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ مدرسه در استان قم مجری دستورالعمل مدارس مروج سلامت هستند که تمام مدارس انتخاب شده‌اند.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: یک میلیارد تومان اعتبار آموزش و پرورش در سطح کشوری برای اجرای طرح تعیین کرده که به ازای هر مدرسه ۸۰ هزار تومان بوده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.z0s2yt0fja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما