سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 10160

قم در سوگ زین العابدین (ع) غرق عزا شد

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با سالگرد شهادت امام سجاد(ع) قم غرق عزا و ماتم شد.
قم در سوگ زین العابدین (ع) غرق عزا شد
به گزارش قم نیوز، همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و شهادت امام سجاد (ع) قم همچنان غرق عزا و ماتم است.

هیئت ها و عزاداران از صبح امروز سینه زنان و زنجیر زنان به به سمت حرم حضرت معصومه( ع) در حرکتند و همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع)، شهادت امام سجاد (ع) را نیز به ایشان تسلیت گفتند.

بیوت مراجع تقلید نیز ضمن سیاه پوش شدن، با حضور خیل عزاداران از اقشار مختلف مردم، در حال برگزاری عزاداری است.

با توجه به ویژگی های مذهبی استان قم، مراسم عزاداری در این استان از ابتدای مام محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و طی این دوماه تقریبا هر روز دسته ها و هیئت ها در حرم حضرت معصومه (ع) به سوگواری و عزاداری می پردازند.

حرم حضرت معصومه (ع) نیز برای سالروز شهادت امام سجاد (ع) از شب گذشته برنامه های خاص عزاداری و سخنرانی را برگزار کرده و این برنامه ها تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

همچنین در کنار اقشار مختلف مردم صبح امروز نیروهای مسلح استان قم با حضور در مسجد اعظم به عزاداری پرداختند.

در این مراسم که با حضور رسته‌های مختلف نظامی و انتظامی استان قم برگزار شد، حجت‌الاسلام اکبری،‌ نماینده ولی فقیه در سپاه قم به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان این که امام حسین(ع) با ایثار جان خود، فرزندان و یارانش، درس غیرت، افتخار، اخلاص، شجاعت و مردانگی به ما آموخت، گفت: امروز اگر دنیای اسلام برخوردار از عزت و سربلندی در جهان است، به برکت خون حضرت سید‌الشهدا(ع)‌است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قم بیان کرد: امروز وظیفه داریم تا با حضور ویژه در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی که برگرفته از نظام پیامر اسلام(ص) و زمینه‌ساز انقلاب جهان حضرت مهدی(ع) است، خود را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام اکبری عاشق حضرت ولی عصر(ع) شدن را نیازمند مقدمه‌هایی دانست و گفت:‌ برای اینکه بتوانیم عاشق حضرت مهدی(ع) شویم، مقدمه آن عشق به ولایت فقیه است.

وی در ادامه به شکست‌های پی در پی دشمنان اسلام در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت:‌ امروز دشمن در همه عرصه‌ها مغلوب شده و با رسوایی میدان‌ها را ترک گفته است؛ امروز شاهدیم که در قلب امریکا و در کنار کاخ سفید، ملت بیگانه از ما،‌ پرچم شهدای ما از جمله شهید احمدی روشن را در دست می‌گیرد و در حمایت از انقلاب اسلامی ما راهپیمایی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قم در پایان با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران امروز در سراسر جهان نفوذ یافته است، ‌گفت: تمامی این‌ پیروزی‌ها و دست‌آورد‌های انقلاب، به برکت خون سید‌الشهدا(ع) و ادامه دادن راه این امام همام می‌باشد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdchvznz.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما