قم نيوز : مدیرکل امور، قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به ویژه در حوزه قرآن و عترت را به کل کشور تعمیم می‌دهیم و برای تربیت حافظان و قاریان قرآن تلاش می‌کنیم.
تربیت حافظان قرآن کریم با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و آستان قم
تربیت حافظان قرآن کریم با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و آستان قم
به گزارش قم نیوز میکائیل باقری در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: آشنا کردن دانش آموزان با قرآن، ایجاد محبت نسبت به اهل بیت(ع) در قلوب دانش آموزان و آموزش، برپایی و نهادینه سازی نماز در میان دانش آموزان سه مسئولیت عمده اداره‌کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که در هر استان یک اداره قرآن، عترت و نماز و علاوه بر این ادارات ۷۶۰ دارالقرآن مرتبط با وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور وجود دارد، افزود: ارتباط خوبی با حرم مطهر حضرت معصومه(س) داریم و کارهای خوبی در سطح کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش و حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده است.

مدیرکل امور، قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری جشن تکلیف دختران ۹ ساله و محافل ترتیل خوانی قرآن ویژه ماه مبارک رمضان با حضور نوجوانان دو نمونه از کارهایی است که با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) انجام می‌شود و در این راستا از مجموعه تولیدات فرهنگی حرم مطهر استفاده می‌کنیم و سعی بر نشر حداکثری آن داریم.

وی ظرفیت آموزش و پرورش را برای تأثیرگذاری در جامعه بسیار بالا دانست و گفت: ما آمادگی داریم که فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر از جمله در زمینه حفظ و تلاوت قرآن کریم را به کل کشور تعمیم و برای تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم تلاش کنیم.

باقری با اشاره به اهتمام آموزش و پرورش برای اقامه نماز در مدارس، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا نماز جماعت در بیشتر مدارس برگزار می شد که از این میان بین ۱۷ تا ۲۰ هزار امام جماعت روحانی و حدود ۴۵ تا ۵۵ هزار امام جماعت از خود فرهنگیان نماز جماعت را در مدارس برپا می‌کردند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های متقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س) و وزارت آموزش و پرورش در زمینه امور فرهنگی بیش از پیش استفاده کنیم.

*برگزاری جشن تکلیف پسران با مشارکت آموزش و پرورش

همچنین در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: در سال‌های اخیر به بهانه شیوع ویروس کرونا ارتباط حرم مطهر با وزارت آموزش و پرورش رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف ویژه دختران ۹ ساله و استقبال خوب وزارت آموزش و پرورش از این جشن تکلیف، گفت: امیدواریم در جشن تکلیف شده ام ۹ ساله که در فصل بعد در حرم مطهر انجام می گیرد باز هم شاهد همکاری وزارت آموزش و پرورش باشیم و بتوانیم از بسترهای نرم افزاری این وزارت خانه برای ترویج معارف دینی بیشتر استفاده کنیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: جشن تکلیف آیینی است که تا آخر عمر دانش آموز در ذهنش باقی می ماند بنابراین هرچه باشکوه تر و بهتر برگزار شود تأثیر بیشتر بر ذهن افراد خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت آموزش و پرورش مانند جشن تکلیفی که برای دختران برگزار می‌شود برای پسران هم همین جشن را داشته باشیم و بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8vevyuqeyoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما