يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : 102483
منبع : قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی قم
در نشست قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی قم مطرح شد

پیشنهاد نوشتن جملات شرعی روی تابلو های تجاری شهر قم از سوی آیت الله سعیدی

قم نيوز : امام جمعه قم و رئیس قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی در نشست امروز این قرارگاه پیشنهاد کرد تا پایین تابلوهای تجاری شهر قم جملات شرعی نوشته شود.
آیت الله سعیدی امام جمعه قم پیشنهاد نوشتن جملات شرعی روی تابلو های تجاری قم را کرده است.
آیت الله سعیدی امام جمعه قم پیشنهاد نوشتن جملات شرعی روی تابلو های تجاری قم را کرده است.
به گزارش قم نیوز به به نقل از قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ قم، ایت الله سعیدی در نشست ستادی قرارگاه نوزده دی که با حضور استاندار قم و مسئولین کمیته های این قرارگاه برگزار شد گفت: در باب قرارگاه؛ در فعالیت ها، برنامه ها و کارهایی که مدنظر هست نگاهمان بسیار مهم است.
 
وی افزود: آیا عزیزانمان که در این عرصه فعالیت میکنند در عالم مثال جراح اند یا طبیب اند؟ هر دو کار در جای خودش خوب است اما آنچه که در عامه مردم و مسئولین هست؛ جنبه پزشکی و طبابت دارد.
 
آیت الله سعیدی احیا کردن مخاطب را یکی از کارهای این قرارگاه دانست و گفت: وقتی کسی در حوزه معروف به امر میپردازد و در بازداشتن مردم از منکر به نهی میپردازد، نگاه اصلی و اولیه او این است که مخاطب خود را احیا کند.
 
وی به ذکر دیگر کارهای قرارگاه پرداخت و تصریح کرد: ما در تبلیغات کار ها ضعیف هستیم یعنی در این باب کار زیاد شده است اما در تبلیغات ضعیف بوده است و باید متناسب به زمان و نوع کارمان، تبلیغ کنید که هم گزارش عملکرد و هم امر و نهی است.
 
امام جمعه قم تجمیع و هماهنگ کردن نیروها را وظیفه دیگر این قرارگاه برشمرد و ادامه داد: شیطان برای کار های خود برنامه ریزی میکند همانطور که قرآن میفرمایند: شیطان مرحله به مرحله و بر اساس برنامه کار میکند؛ بر این اساس بخش اندیشه ورزمان باید در این قسمت کار کند.
 
وی خاطر نشان کرد: در امر و نهی و در این وظیفه الهی نباید عصبانی شویم زیرا دشمن همین را میخواهد؛ حتی به بعضی از افراد که این روحیه را دارند، باید بگوییم امر به معروف نکنید.
 
نماینده ولی فقیه در استان قم وجود دولت سیزدهم را نعمتی از سوی خداوند دانست و بیان کرد: وجود دولت سیزدهم با عوامل خوبی که آمدند، فرصت خوبی برای ما به وجود آمده است که نعمتی از سوی خداوند است و ما باید با خوب کار کردنمان شکر این نعمت را به جا بیاوریم .
 
وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که این فرصت را تبدیل به تهدید کنند و در دولت فشار کار را به وجود بیاورد؛ لذا مدیران، مسئولین و مردم باید این مسئله را بدانند و در دام نیوفتند. 
 
آیت الله سعیدی ادامه داد: حضرت آقا در مورد قم دومورد را فرمودند: یکی بحث حفظ ظاهر قم و دیگری بحث انقلابی آن که ما علاوه بر کارمان باید کار هایی که مصداق امر و معروف هستند را ترویج کنیم؛ البته این کار ممکن است زمان زیادی ببرد اما ارزشمند است و از ریشه حل میشود.
 
وی وظیفه دیگر این قرارگاه را داشتن اطلاعات در کار دانست و افزود: با اطلاع کار ها و قضاوت هایمان را بیان کنیم.
 
آیت الله سعیدی ادامه داد: یکی دیگر از کار هایی که میتوانیم انجام دهیم این است که در پایین تابلو های تجاری شهر؛جمله ای شرعی بنویسیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: در کارمان نباید نا امیدشویم و دست بکشیم و باید به کارمان ادامه دهیم و کار امر و نهی باید همگانی شود و منحصر به مجموعه خاصی نشود؛ زیرا بقیه افراد اول میگویند کار از دوش ما برداشته شد، دوم بی تفاوت و سوم مطالبه گر میشوند.
 
وی در پایان اظهار کرد: جلسات ما باید با مسئولان هم برگزار شود که هم در جریان قرار بگیرند و هم جنبه ستادی داشته باشد.
 
 
گفتنی است در ابتدای این نشست که بدون دعوت و حضور خبرنگاران و با حضور استاندار قم برگزار شد، مسئولین کمیته ها هر کدام گزارشی از عملکرد کمیته ها ارایه دادند.
https://qomnews.ir/vdcfc0dymw6dxja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما