شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 102584
منبع : قم نیوز

گام‌به‌گام تا بهره‌برداری از پروژه شهیدان برقعی قم

قم نيوز : پروژه شهیدان برقعی این روز‌ها در گام نهایی بهره‌برداری قرار دارد و قرار است در روز‌های آینده افتتاح‌شده و در اختیار مردم قرار گیرد.
گام‌به‌گام تا بهره‌برداری از پروژه شهیدان برقعی قم
گام‌به‌گام تا بهره‌برداری از پروژه شهیدان برقعی قم
به گزارش قم نیوز پروژه بیش از ۵۰ ساله شهیدان برقعی را باید حاشیه دارترین پروژه شهری در سال جاری دانست، جایی که از سال ۹۸ با همت مدیریت شهری این پروژه مهم و شریانی کلید خورده و عملیات عمرانی آن آغاز شد، ولی هرچه به زمان بهره‌برداری علیرغم حل تمامی مشکلات اعم از تملکات، تأسیسات، زیرسازی‌ها و… نزدیک می‌شد، با مشکلی بزرگ به نام تعارض پروژه با مسجد امام زین‌العابدین (ع) روبرو گردید.

تعارضی که درنهایت منجر به حفظ بافت اصلی این مسجد در میانه بلوار گردید و با تخریب الحاقات و واگذاری معوض، درنهایت این پروژه قدیمی شهر به سرانجام نهایی نزدیک شد.

پروژه شهیدان برقعی با طول ۷۳۵ متر و عرض ۳۰ متری این روز‌ها در مرحله نهایی بهره‌برداری قرار دارد که می‌توان تخریب بیش از ۱۰۰ منزل مسکونی با ۲۲ هزار و ۵۰ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ‌بر یک هزار و ۸۷۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریالی را از مهم‌ترین شاخصه‌های این پروژه برشمرد.

عملیات خاک‌برداری، خاکریزی، زیرسازی و آسفالت این پروژه بیش از ۱۷۶ میلیارد ریال، برای جدول‌گذاری ۱۳ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال و درنهایت برای روشنایی ۲۰ میلیارد ریال توسط شهرداری برای این پروژه هزینه شده است.

امید است با راه‌اندازی این پروژه مهم و ترافیکی، حجم قابل‌توجهی از ترافیک هسته مرکزی شهر کاسته شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdch6inzk23nvmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما