قم نيوز : معاون اقتصادی امور اقتصادی و دارایی استان قم گفت: سرمایه‌گذاری در عرصه نیروگاه های خورشیدی اولویت اقتصادی استان در حمایت از سرمایه گذاران، حفظ طبیعت، منابع طبیعی و صنایع پاک است.
سرمایه‌گذاران احداث نیروگاه های خورشیدی در قم حمایت می‌شوند
سرمایه‌گذاران احداث نیروگاه های خورشیدی در قم حمایت می‌شوند
به گزارش قم نیوز نیره مظهر معاون اقتصادی امور اقتصادی و دارایی استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به فرصت های طلایی سرمایه گذاری در استان اظهار داشت: با توجه به گزارش دقیق سیستم های آفتاب نگار، ساعات آفتابی در طول روز و میانگین روزهای آفتابی سال در استان قم، چشمگیر است و سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در این استان، توجیه علمی و اقتصادی دارد.

وی افزود: در حال حاضر زیر‌ساخت لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی 500 مگاواتی حوض سلطان  فراهم شده و استان قم از سرمایه گذاران بزرگ در این زمینه، استقبال می کند.

معاون اقتصادی امور اقتصادی و دارایی استان قم بیان کرد: اقلیم و جغرافیای ویژه قم در منطقه کویری، نزدیکی به پایتخت، حضور صنایع بزرگ شرایط طبیعی و طلایی خاصی را برای بهره مندی از انرژی خورشیدی و احداث نیروگاه خورشیدی در استان، فراهم آورده است.

مظهر با اشاره به اینکه اولویت اقتصادی استان در حمایت از سرمایه گذاران، حفظ طبیعت، منابع طبیعی و صنایع پاک است، افزود: انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک، منحصر به فردترین منبع انرژی تجدید پذیر در طبیعت است و احداث نیروگاههای خورشیدی به جایگزینی انرژی های پاک تجدید پذیر با سوخت های فسیلی منجر میشود که برای ما بسیار مهم است و از آنجا که دارای پیوست زیست محیطی است، حمایت از سرمایه گذاران در این عرصه را دو چندان می کند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه میانگین انرژی تابشی خورشید در قم روزانه، بالاتر از 8ساعت و در سال این استان بیش از 3000 ساعت آفتابی دارد،خاطرنشان کرد:استفاده از مدلهای انرژی خورشیدی نظیر کلکتورهای خورشیدی یا سیستم‌های فتوولتائیک صرفه اقتصادی دارد و‌ قابل توجیه است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgqw9qtak9zz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما