پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 10320

دیدار ‌مسئولان و مدیران بخش‌های خصوصی با لاریجانی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدارهایی که با مسئولان دستگاه‌ها و مدیران بخش‌های خصوصی داشت بر تکمیل پروژه‌های عمرانی در قم و نیز همکاری بیشتر پلیس و رسانه‌ها تاکید کرد.
دیدار ‌مسئولان و مدیران بخش‌های خصوصی با لاریجانی
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی چهارشنبه شب در منزل پدری خود در قم میزبان چند گروه از مسئولان دستگاه‌ها و مدیران بخش خصوصی بود و با هر یک از آن‌ها به بحث و گفت‌وگو پیرامون اقدامات صورت گرفته پرداخت و مشکلات موجود را از زبان آن‌ها شنید.

حجت‌الاسلام محمد باقر سعیدی روشن، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نخستین فردی بود که با لاریجانی دیدار کرد و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده گفت: برای تحول در فضای کنونی دانشگاه نیازمند تربیت نسلی هستیم که دارای نگرش توحیدی صحیح باشند و این مهم به حمایت‌های مادی و معنوی و نیز صبر و حوصله مسئولان نیاز دارد تا به فرموده مقام معظم رهبری نسلی با بصیرت تربیت شود.

لاریجانی در این دیدار بر ضرورت توجه دستگاه‌ها به امور پژوهشی تاکید کرد و خواستار همکاری و تعامل بیشتر میان این‌گونه مراکز با یکدیگر شد.

تاکید بر همکاری رسانه‌ها و پلیس در مقابله با ناهنجاری‌ها

دیدار دوم رئیس مجلس با سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم و تعدادی از مدیران پلیس بود.

سردار مجتبایی در این دیدار امنیت، آسایش و انضباط اجتماعی از بحث‌های زیربنایی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: قم نیازمند پلیسی است که رفتار اجتماعی داشته و عملکردهای خشن به هیچ وجه بروز نکند و در این خصوص علم مداری و اخلاق تأثیر فراوانی دارد، ضمن اینکه فضای خدمت در قم اکنون بسیار مناسب بوده و تعامل خوبی میان مسئولان سیاسی، قضائی، اطلاعاتی، بسیج و سپاه برقرار بوده و مراجع تقلید هم از مبارزه با جرائم حمایت‌های لازم را دارند.

لاریجانی طی سخنانی در جمع فرماندهان نیروی انتظامی قم با تاکید بر ارتباط بیشتر میان نیروی انتظامی و مردم افزود: قم دارای ویژگی‌های خاصی است که این شهر را نیازمند توجه بیشتر پلیس می‌کند.

وی اضافه کرد: رسانه‌های گروهی باید در زمینه مقابله با ناهنجاری‌ها همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته و مردم نیز تأثیر رفتارهای پلیس را در جامعه ببینند.

سرمایه‌گذاری مردمی در فرودگاه بین‌المللی قم

دیدار با مدیران بخش خصوصی یعنی مجری احداث فرودگاه بین‌المللی قم دیدار سوم لاریجانی بود.

محمد علی شفیعی، مجری ساخت فرودگاه قم با تاکید بر کمک دولت به تکمیل این فرودگاه از طریق اعطای مجوزهای لازم و آسان‌تر شدن بروکراسی اداری گفت: باید حمایت‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم سرمایه‌های عظیم را برای تکمیل هرچه سریع‌تر شهر فرودگاهی قم جذب کنیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های زیادی برای ساخت هتل و مراکز تفریحی در کنار شهر فرودگاهی قم پیش‌بینی شده است گفت: تکمیل فرودگاه نیازمند تولید ثروت است که این امر هم به نوبه خود به مشارکت‌های عمومی و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر احتیاج دارد.

رئیس مجلس با تاکید بر روان‌سازی امور و کمک به بخش خصوصی برای عمران و آبادانی قم قول پیگیری برای حل مشکلات مربوط به فرودگاه قم را داد.

گفت‌وگوی صمیمی دلبری و لاریجانی برای حل مشکلات

آخرین دیدار چهارشنبه شب رئیس مجلس با محمد دلبری شهردار قم بود که فضایی دوستانه‌تر و صمیمی داشت.

دلبری در این دیدار از ۸۰۶ مورد تملک شامل ۴۵۹ هزار متر مربع زمین در تمام پروژه‌های قم خبر داد و افزود: این کار با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی گفت: پروژه‌های عمرانی قم امسال رشد ۵۶ درصدی داشته و نسبت به سال گذشته که ۱۷ درصد بوده افزایش چشمگیری داشته است.

لاریجانی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های عمرانی در قم خواستار توجه بیشتر دولت و دستگاه‌های مختلف به این امر شد و برای پیگیری مطالبات شهرداری قول مساعد داد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcfxmdy.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما