پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 10324

بیانیه شهرداری قم به مناسبت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو

قم نيوز : قم نیوز: ۱۶آذر ماه روز دانشجو، روز فریاد استکبارستیزی ملت قهرمان ایران اسلامی.
بیانیه شهرداری قم به مناسبت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو
به گزارش قم نیوز، در بیانیه شهردار قم به مناسبت روز دانشجو آمده است: بار دیگر گرامی می‌داریم یاد و خاطر عزیزانی را که با از جان گذشتگی و اهداء خون پاک خود شجره مقدس جمهوری اسلامی ایران را بارور ساختند و ندای حق و حقیقت را در راه مبارزه با ظلم و جور و استبداد و استکبار لبیک گفتند.

ادای احترام می‌نماییم به شهداء ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ که یادآور مبارزه قشر فرهیتخته و بیدار دانشجو با ظلم و جور طاغوت پهلوی و استکبار جهانی، امریکای جنایتکار بودند و در هنگام ورود نیکسون معاون رئیس جمهورامریکا به ایران خشم و انزجار خود را از کودتای ننگین ۲۸ مرداد فریاد زدند و با شهادت ۳ تن از دانشجویان بیدار نشان دادند حتی از جان خویش نیز در راه سرافرازی کشور دریغ ندارند.

فریاد آن روز دانشجویان و ادامه این اعتراضات مقدمه‌ای بود بر حرکتی بس بزرگ و عظیم ملت ایران که با تکیه بر هدایت و رهنمود ولی فقیه زمان حضرت امام خمینی (قد سره) مشتی محکم بر دهان استکبار زدند و طاغوت پهلوی را از صحنه روزگار محو نمودند و منجر به رقم خوردن برگی زرین در تاریخ چندین هزار ساله این سرزمین شدند.

جنبش‌های دانشجویی ایران امروز نیز با بهره‌مندی از منویات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) همچون گذشته در پی تحقق آرمان‌های والای انسانی فعال است و بی‌شک با بیداری این قشر فرهیخته هر حرکت منفعت‌طلبانه و خلاف منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن راهی ندارد، مردود و محکوم به شکست است.

دانشجویان بیدار ایران امروز در هجوم جنگ‌های روانی و رسانه‌ای غرب که می‌کوشد تا با تغییر الگوی جوانان ایران اسلامی به روح و فکر آنان نفوذ کنند و در راه منافع آنان قدم بردارند، فریاد حق‌طلبی را سر می‌دهدند و با پشت پا زدن به تمامی زرق و برق‌های دنیای پرفریب غرب در راه آبادانی ایرانی اسلامی می‌کوشند و هر روز بر افتخارات و توانائی‌های آن می‌افزایند.

در پایان ضمن گرامی داشت این روز که به پاس از جان گذشتگی دانشجویان دانشکده فنی تهران در سال ۱۳۳۲ روز دانشجو نامیده شده است، یاد و خاطره شهدای جهاد علمی که در راه علم و دانش امروز این سرزمین جان خود فدا نموده‌اند گرامی می‌داریم و این روز را به قشر فرهیخته دانشجویان ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcjxtev.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما